Το υπουργείο Παιδείας υποβάθμισε βραβευμένο σχολείο στην Εύβοια – Επιστολή διαμαρτυρίας κατά Κεραμέως
Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στην Εύβοια η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να υποβαθμίσει το δημοτικό σχολείο Ωρεών.Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε τη μετατροπή του από εξαθέσιο σε τετραθέσιο, ένα μήνα μετά τη βράβευσή του σχολείου και την ένταξή του στο Διεθνές δίκτυο «Οικολογικά Σχολεία».
Όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Ωρεών, ο αριθμός των μαθητών τη νέα σχολική χρονιά όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά σημειώνει και μία μικρή αύξηση. Παράλληλα επισημαίνουν ότι το σχολείο είναι ένα ζωντανό κύτταρο πολιτισμού σε μια κοινωνία και η υποβάθμιση του σημαίνει ταυτόχρονη υποβάθμιση ολόκληρης της κοινότητας.
Γονείς, εκπαιδευτικοί, κάτοικοι και φορείς καταγγέλλουν ότι μετά την απόλυτη καταστροφή από τις πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού και ενώ η κυβέρνηση υπόσχεται στήριξη και ανασυγκρότηση, «το μόνο που κάνει είναι μια σειρά ενεργειών που υποβαθμίζουν περεταίρω την περιοχή, ανάμεσα τους και η υποβάθμιση πολλών δημοτικών σχολείων του νομού».
Αναλυτικά η επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Ωρεών Εύβοιας:
«Με λύπη μας πληροφορούμαστε ότι στα σχέδια του γραφείου Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Ευβοίας και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι η υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου Ωρεών από εξαθέσιο σε τετραθέσιο.
Όλα τα επιχειρήματα από πλευράς Πρωτοβάθμιας και Υπουργείου ξεκινούν και σταματούν στο συνολικό αριθμό των μαθητών. Ένας νόμος που ποτέ δεν εφαρμόστηκε.
Ο νόμος είναι ανενεργός όχι γιατί η πολιτεία τόσο καιρό χαϊδεύει τα αυτιά των τοπικών κοινοτήτων όπως κάποιοι θέλουν να πιστεύουν, ο νόμος είναι ανενεργός γιατί δεν είναι δυνατόν το μόνο κριτήριο για τη λειτουργία ενός σχολείου να είναι ένας μόνο αριθμητικός δείκτης ενός ΦΕΚ.
Στο δημοτικό σχολείο Ωρεών ο αριθμός των μαθητών τη νέα σχολική χρονιά όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά σημειώνει και μία μικρή αύξηση.
Η ένωση τμημάτων διαφορετικών τάξεων θα δημιουργήσει ανομοιογενή τμήματα 20-25 μαθητών. Εξαιτίας της κατανομής των μαθητών στο σχολείο μας αυτό θα γίνει εις βάρος των παιδιών των μικρότερων τάξεων, οι οποίες κρίνονται πολύ σημαντικές για την περαιτέρω μαθητική τους πορεία.
Αν συνυπολογίσουμε και τις επιδράσεις που είχε η πανδημία στην εκπαιδευτική διαδικασία τα τελευταία χρόνια, κρίνουμε ότι αυτές οι αλλαγές θα είναι καταστροφικές για τους μαθητές των πρώτων τάξεων του σχολείου μας.
Είναι βέβαιο ότι πολλοί γονείς λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω θα σκεφτούν σοβαρά το ενδεχόμενο να εγκαταλείψουν το σχολείο, το οποίο φυσικά θα φέρει ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση.
Το δημοτικό σχολείο Ωρεών είναι ένα σχολείο με ευρεία οικολογική δράση και ταυτότητα. Βραβευμένο σε διεθνές επίπεδο με την πράσινη σημαία ως οικολογικό σχολείο. Βραβευμένο σε πανελλαδικούς διαγωνισμούς για τις δράσεις του από την ελληνική εταιρεία προστασίας της φύσης, από τον ελληνικό οργανισμό ανακύκλωσης κ.α.
Εκεί που οι δράσεις όλων μας, των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των γονέων και κηδεμόνων, των απλών εθελοντών κατοίκων προσπαθούν να φέρουν το σχολείο ψηλά, η πολιτεία λειτουργεί ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη και στη δημιουργία ενός σύγχρονου δημοτικού σχολείου που εμπνέει, δρα και παράγει πλούσιο έργο.
Το σχολείο είναι ένα ζωντανό κύτταρο πολιτισμού σε μια κοινωνία και η υποβάθμιση του σημαίνει ταυτόχρονη υποβάθμιση ολόκληρης της κοινότητας. Το έχουμε δει να συμβαίνει γύρω μας και θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις να μη συμβεί και στον τόπο μας. Ένας τόπος που είναι ξεχασμένος εδώ και δεκαετίες από την πολιτεία, με μεγάλα προβλήματα σε υπηρεσίες υγείας, δημόσιες υπηρεσίες και έναν κακό οδικό άξονα που μας καθιστά αποκομμένους από την υπόλοιπη χώρα.
Σε όλα αυτά ήρθαν να προστεθούν οι τεράστιες καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού που έπληξαν τη βόρεια Εύβοια. Ενώ η πολιτεία υπόσχεται στήριξη και ανασυγκρότηση, το μόνο που κάνει είναι μια σειρά ενεργειών που υποβαθμίζουν περεταίρω την περιοχή, ανάμεσα τους και η υποβάθμιση πολλών δημοτικών σχολείων του νομού.
Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου Ωρεών λέει όχι στην συρρίκνωση και την υποβάθμιση του σχολείου και ζητά από τους υπευθύνους να συνυπολογίσουν όλους τους παράγοντες, λαμβάνοντας υπόψη τους όλες τις ιδιαιτερότητες της κάθε περίπτωσης».