The Queen Undressed

Η έκθεση The Queen Undressed της Λεώνης Γιαγδζόγλου στην Γκαλερί Ιρις (Αντήνορος 12) παρουσιάζει έντεκα κεραμικά έργα με πλούσια αυτοβιογραφικά στοιχεία γύρω από το τραύμα και τη θεραπεία με έμφαση στη φωνή.

Το χρώμα αποτελεί αναπόσπαστο εκφραστικό στοιχείο της τεχνικής της Λεώνης κι ενισχύει με ακόμη πιο χαρακτηριστικό τρόπο την αφηγηματικότητα των έργων που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση. Τα αναπάντεχα υλικά που ενσωματώνονται σ’ αυτά τα έργα όπως βίδες, χαλκός, ελατήρια, εξαρτήματα κ.ά. αναδεικνύουν το αυτοσαρκαστικό και ανεπιτήδευτο ύφος της, ενώ το τυχαίο και το λάθος συστήνονται ως διαφοροποιητικοί παράγοντες.

“‘Είναι μέρος της φιλοσοφίαςμου όταν δημιουργώνα αποδέχομαι τις αλλαγές του υλικού και τις αποφάσεις που παίρνει “ερήμην μου”, δηλαδή να αλλάζει τη μορφή του έστω και αν δεν το είχα αποφασίσειεξαρχής.”, λέει η Λεώνη.

ΦΩΤΟ: ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Και προσθέτει: “Θέλω και επιδιώκω αυτές τις αλλαγές να τις εντάσσω με κάποιο τροπο στο τελικό έργο. Έτσι όπως συμβαίνει και στη ζωή. Την ομορφιά και τη διαφορετικότητα τις ανακαλύπτει κανείς μέσα από το “φάλτσο”- το “λάθος” το “τυχαίο” που εντέλει δεν είναι τόσο τυχαίο.

Το “φάλτσο” είναι αυτό που το διαχωρίζει από το τέλειο. Είναι το “σημάδι” που το διαφοροποιεί από τα άλλα. Που μας κάνει να το διακρίνουμε. Να μας συγκινεί. Να το ερωτευόμαστε.”

Η έκθεση περιλαμβάνει δύο κεντρικά έργα:The Queen Undressedκαι Big Brotherπου μας οδηγούν σε δύο διαφορετικές ενότητες: Η πρώτη συνδέεται με το τραύμα και τη

θεραπεία. Η δεύτερη εξετάζει την έννοια του παιχνιδιού και της συλλογικότητας.

Το έργο The Queen Undressedπαίρνει τη μορφή της βασίλισσας, η οποία, αν και φανερά

τραυματισμένη στο σημείο των γεννητικών οργάνων, παραμένει δυνατή ακριβώς επειδή

είναι ευάλωτη. Το τραύμα στρέφει το βλέμμα μας στην παρεμβατικότητα και στην αποτυχία

της σύγχρονης δυτικής ιατρικής να συμπεριλάβει τον ασθενή στη λήψη των αποφάσεων που

τον αφορούν. Ιδιαίτερα οι γυναίκες αποκλείονται συστηματικά από τις αποφάσεις που

αφορούν τη σεξουαλική και αναπαραγωγική τους υγεία. Αυτές οι αποφάσεις είναι συχνά μη

αναστρέψιμες και θίγουν την αυτονομία και την αξιοπρέπεια τους.

Το δεύτερο κεντρικό έργο της έκθεσης με τίτλο Big Brother αναφέρεται στη σχέση των

ανθρώπων με τα αντικείμενα σε μια εποχή έντονης περιβαλλοντική συλλογικής

συνειδητοποίησης. Το κενό της οικολογικής θλίψης καλύπτεται με απορριφθέντα

βιομηχανικά αντικείμενα. Στο Big Brother, το υπερμεγέθες κεφάλι σχολιάζει την εγκεφαλική

υπερδιέγερση του σύγχρονου ανθρώπου. Οι λέξεις που ξεπετάγονται από αυτό είναι οι

ασταμάτητες σκέψεις μας. Η απάντηση έρχεται από το στόμα με τη λέξη “NOW” και μας

καλεί να γειωθούμε στο παρόν.

Η Λεώνη Γιαγδζόγλου είναι εικαστικός, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Τα τελευταία δώδεκα

χρόνια, έχει αφοσιωθεί στην κεραμική, η οποία συνδυάζει τα δύο βασικά στοιχεία της

καλλιτεχνικής της έκφρασης, το design και τη ζωγραφική. Έχει κάνει τρεις ατομικές

εκθέσεις: My self as a room στο DEPAM, Μύκονος το 2017, Objects born not made στο

KARYBU, Τήνος το 2019 και Narratives from ceramic creations στην Art Appel Gallery,

Αθήνα το 2020. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις όπως Ceramic Again- στο

Hermes, Just Art στο Showroom10, When Law goes pop(!)_Project {Just/Art} στο Κέντρο

Τεχνών δήμου Αθηναίων και Εmergency στο Sealed Earth.

Το 1995 ξεκίνησε την επαγγελματική της διαδρομή στη Κολωνία της Γερμανίας όπου ίδρυσε

μαζί με συμφοιτητές της την εταιρία MILK Design, η οποία γρήγορα καθιερώθηκε ως μία

κορυφαία εταιρία στο χωρο του branding και design. Το 1999 η Λεώνη επέστρεψε μόνιμα

στην Ελλάδα και ίδρυσε την εταιρία MILK της οποίας ήταν μεχρι πολύ προσφατα creative

director.

Είναι απόφοιτος της σχολής Βακαλό και του Art Center Europe στο Montreux με

εξειδίκευση στον Communication Design.

Για περισσότερες πληροφορίες www.leonieart.gr

insta: @leonitaki fb: @leoniesart

Σχετικά Άρθρα