Η Αττική Οδός ζητά 87 εκατ. από το ελληνικό δημόσιο – Από πού ξεκίνησε το χάος, τι είπε ο Σκέρτσος για τη σύσκεψη (vid)
Σύμφωνα με το MEGA, η αρχή του κακού έγινε στην έξοδο Νο14, στην περιοχή της Ανθούσας, όταν μια νταλίκα δίπλωσε. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η αιτία του κακού ήταν το γεγονός ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε περάσει το εκχιονιστικό της Αττικής Οδού να καθαρίσει, ενώ και η αλατιέρα δεν είχε επαρκές αλάτι. Αποτέλεσμα; Οι οδηγοί που ακολουθούσαν αναγκάστηκαν να μειώσουν ταχύτητα και στη συνέχεια να ακινητοποιήσουν όλα τα οχήματα.
Το παράδοξο πάντως είναι ότι η Αττική Οδός είχε σχέδιο για την αντιμετώπιση των χιονοπτώσεων με την κωδική ονομασία «Βορέας», αλλά δεν τηρήθηκε ποτέ, όπως αναφέρει το Βήμα της Κυριακής. Το σχέδιο Βορέας για την αντιμετώπιση των ακραίων φαινομένων αναδεικνύεται από την Πολιτική Προστασία και ζητείται από φορείς διαχείρισης οδικών αξόνων να λάβουν μέτρα για απεγκλωβισμό οδηγών. Ωστόσο, δεν υπάρχει έλεγχος και δεν επιβάλλονται πρόστιμα, όταν τα συγκεκριμένα μέτρα για τον εκχιονισμό δεν τηρούνται. Εντυπωσιακό πάντως είναι, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, πως η εταιρεία έχει κινηθεί ήδη δικαστικά κατά του ελληνικού δημοσίου ζητώντας αποζημίωση 87 εκατ. ευρώ, υποστηρίζοντας πως υπέστη ζημιά από τα μέτρα κατά του κορονοϊού και το γεγονός ότι μειώθηκε η κίνηση των οχημάτων!
Πάντως, όπως αναφέρουν δικηγόροι σε ΜΜΕ, αναμένονται μαζικές αγωγές κατά παντός υπευθύνου από ανθρώπους που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό και άλλους δρόμους της Αττικής από τα χιόνια. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του γνωστού ποινικολόγου, Γιάννη Βλάχου, στον ΑΝΤ1, όπου ανέφερε -μεταξύ άλλων- ότι δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά που ακούγονται περί αποζημιώσεων ύψους 50.000-100.000 ευρώ.
Οι νομικές ενέργειες έχουν αρχίσει ήδη να παίρνουν τον δρόμο τους με μία γυναίκα οδηγό να καταθέτει την πρώτη αγωγή κατά της Αττικής Οδού για τον εγκλωβισμό της κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας Ελπίδα. Η οδηγός του αυτοκινήτου ζητά αποζημίωση 10.000 ευρώ, καθώς υποστηρίζει πως εγκλωβίστηκε μέχρι τα ξημερώματα της Τρίτης (25/1) στον οδικό άξονα, σε αυτοκίνητο που είχε τελειώσει η βενζίνη. «Η Οδύσσεια της ξεκίνησε στις 10 το πρωί της Δευτέρας όταν μπήκε στην Αττική Οδό προερχόμενη από Ελευσίνα και κατεύθυνση προς Μαρκόπουλο. Χωρίς καμία ενημέρωση για την κατάσταση επιχείρησε να εξέλθει στην περιφερειακή Υμηττού με κατεύθυνση προς το σπίτι της. Δυστυχώς η περιφερειακή Υμηττού ήταν ήδη κλειστή. Επιχείρησε στην επόμενη έξοδο και παράλληλα τηλεφωνούσε στο τηλεφωνικό κέντρο της Αττικής Οδού προκειμένου να δει τι συμβαίνει.
Το τηλεφωνικό κέντρο δεν απαντούσε και σκέφτηκε σαν λύση να προχωρήσει παρακάτω, να βγει στην έξοδο της Παιανίας και να εισέλθει πάλι στην Αττική Οδό θεωρώντας πως είναι ασφαλής δρόμος. Εισέρχεται πάλι στις 12 από την είσοδο της Παιανίας χωρίς να ενημερωθεί από τον υπάλληλο που κράτησε το αντίτιμο των διοδίων, με αποτέλεσμα λίγα μέτρα πιο κάτω να εγκλωβιστεί και να μείνει εκεί μέχρι το ξημέρωμα της επόμενης ημέρας» είπε στο MEGA ο δικηγόρος της γυναίκας, Γιάννης Καλαβρής. Σύμφωνα με τον κ. Καλαβρή, η εντολέας του χρησιμοποιεί καθημερινά την Αττική Οδό και ετησίως δίνει πάνω από 1.000 ευρώ σε διόδια. Για την αποζημίωση των 10.000 ευρώ που ζητά ως αποζημίωση «κάνουμε μια εκτίμηση της ζημιάς που έχει υποστεί. Είναι ένα εύλογο τίμημα αν υπολογίσει τις ώρες που πέρασε, την κατάσταση που βρέθηκε και το αυτοκίνητο ξέμεινε από καύσιμα».
- Με μια μακροσκελή ανακοίνωση η Αττικές Διαδρομές αναφερόμενη στις κατηγορίες που της αποδίδονται αποποιείται κάθε ευθύνη για το «φιάσκο» τονίζοντας ότι δεν εισακούστηκε το αίτημα να απαγορευτούν τα φορτηγά από την προηγούμενη ημέρα και ότι η απόφαση για απαγόρευση ήρθε πολύ αργά. «Στη σύσκεψη της 21ης Ιανουαρίου, η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. και λοιποί Παραχωρησιούχοι ζήτησαν την απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων και την επίσημη σύσταση από πλευράς της Πολιτείας για την όσο το δυνατόν ελαχιστοποίηση των μετακινήσεων εντός του αστικού ιστού αλλά και την αποκλειστική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στις μετακινήσεις. Η λήψη αποφάσεων για τα μέτρα και τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας, παραπέμφθηκε για τη συντονιστική σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου« αναφέρει η ανακοίνωση.
«Στη συντονιστική σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. δια των εκπροσώπων της επανέλαβε την ανάγκη για μείωση των κυκλοφορούντων οχημάτων από την προηγούμενη κιόλας μέρα, δεδομένου ότι η κακοκαιρία αναμενόταν, όπως μας ενημέρωσαν οι αρμόδιοι φορείς, για τη Δευτέρα το μεσημέρι. Συγκεκριμένα, ανέφερε την ανάγκη για κλείσιμο των σχολικών μονάδων, απαγόρευση των φορτηγών από την Κυριακή το βράδυ – όπως είχε γίνει και στην κακοκαιρία «Μήδεια» (13-17 Φεβρουαρίου του 2021) – και την επίσημη επικοινωνία από πλευράς Πολιτείας για την ελαχιστοποίηση των μετακινήσεων στην Αθήνα, όπως είχε ήδη πραγματοποιήσει η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της στο Twitter» συμπληρώνει.
«Τονίζεται ότι η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. όπως και κάθε λειτουργός ή παραχωρησιούχος [δεν νομιμοποιείται] δεν έχει την εξουσία, σύμφωνα με την εφαρμοστέα νομοθεσία, απόφασης ή εντολής για τον περιορισμό ή την απαγόρευση της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο που λειτουργεί. Έχει το δικαίωμα να προτείνει ή να ζητήσει μέτρα περιορισμού ή απαγόρευσης της κυκλοφορίας εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο για λόγους ασφάλειας, όπως και έκανε στην προκειμένη περίπτωση, επισταμένα κατά τη διάρκεια και των δύο συντονιστικών συσκέψεων αλλά καμία αρμοδιότητα να προβεί αυτοβούλως και να επιβάλει περιορισμό ή διακοπή της κυκλοφορίας χωρίς προηγούμενη σχετική απόφαση από την αρμόδια Διεύθυνση της Ελληνικής Αστυνομίας» αναφέρεται σε άλλο σημείο.
Ο Ακης Σκέρτσος μέσα από τη Βουλή επέρριψε την ευθύνη για τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών στην Αττική Οδό στη διαχειρίστρια εταιρεία του αυτοκινητοδρόμου, υποστηρίζοντας ότι δεν ζήτησε (εγκαίρως προφανώς) διακοπή κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων, παρότι το μέτρο είχε συμφωνηθεί να ενεργοποιηθεί όταν κριθεί αναγκαίο, στη σύσκεψη που έγινε την περασμένη Κυριακή για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας με τη συμμετοχή υπουργών της κυβέρνησης, της Τροχαίας, της Πολιτικής Προστασίας και όλων των παραχωρησιούχων οδικών δικτύων. «Συμφωνήθηκε αυτό που εφαρμόστηκε ορθά στη Νέα Οδό όπου κινητοποιήθηκε εγκαίρως η εταιρεία και έκλεισε όπως έπρεπε ο δρόμος. Δεν εφαρμόστηκε όμως στην Αττική Οδό με ευθύνη της εταιρείας», είπε χαρακτηριστικά.