Η “Αττική Οδός” επιμένει για αποζημίωση χωρίς περαιτέρω αξιώσεις από τους εγκλωβισθέντες- Αδιευκρίνιστο εάν θα αφορά όχημα ή οδηγούς και επιβάτες
H διαδικασία καταβολής των αποζημιώσεων από την “Αττικές Διαδρομές” (Αττική Οδό) προς τους χιλιάδες πολίτες που εγκλωβίστηκαν για πάνω από ένα 24ωρο στον κλειστό αυτοκινητόδρομο μετατρέπεται σε μία αντιπαράθεση μεταξύ της εταιρείας και της κυβέρνησης χωρίς να έχουν διευκρινιστεί πλήρως ακόμα αρκετά σοβαρά θέματα.
Κυριότερα εξ αυτών είναι εάν την αποζημίωση δικαιούται το…όχημα που εγκλωβίστηκα και όχι κάθε επιβάτης και οδηγός ξεχωριστά, και δεύτερο εάν κατορθώσει η εταιρεία να επιβάλλει την αποποίηση κάθε άλλης νόμιμης αξίωσης από όποιον εισπράξει την αποζημίωση.
Και για τα δύο αυτά θέματα είναι σε εξέλιξη ένα “ντιμπέϊτ” μεταξύ της κυβέρνησης και της εταιρείας με αβέβαιη έκβαση.
Όπως αναφέρει η “Καθημερινή“, περίπου σε 3.500 υπολογίζονται τα οχήματα που θα λάβουν την «παροχή» (καθώς δεν πρόκειται για αποζημίωση, με τη νομική έννοια) των 2.000 ευρώ. Το Δημόσιο, διά του υπουργείου Υποδομών, άσκησε χθες πίεση στην «Αττική Οδό» να παρουσιάσει μέχρι αύριο ένα σχέδιο για τον τρόπο πιστοποίησης από πλευράς πολιτών και αποζημίωσης από πλευράς εταιρείας, προκειμένου η καταβολή να ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα.
«Αγκάθι» αποτελεί το αίτημα της εταιρείας η καταβολή των 2.000 ευρώ ανά όχημα να συνεπάγεται παραίτηση από κάθε άλλη αξίωση, όπως για παράδειγμα ζημιές επί του οχήματος, κάτι που το υπουργείο Υποδομών απέρριψε.
Η πολύωρη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες υπό τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων της «Αττικής Οδού», είχε ως θέμα τον χρόνο και τον τρόπο καταβολής των αποζημιώσεων. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η «Αττική Οδός» εκτίμησε ότι τα οχήματα των οποίων οι οδηγοί/ιδιοκτήτες δικαιούνται αποζημίωση είναι περίπου 3.500, εκ των οποίων περί τα 600 έχουν ήδη πιστοποιηθεί. Υπάρχουν όμως πολλά ζητήματα σε εκκρεμότητα. Κατ’ αρχάς πώς θα πιστοποιηθούν όσα οχήματα μπήκαν στην Αττική Οδό μετά τις 12.30 μ.μ. (οπότε σταμάτησε η είσπραξη διοδίων, άρα δεν διαθέτουν κάποιο αποδεικτικό), καθώς η εταιρεία ισχυρίζεται ότι δεν έχουν καταγραφεί από τις κάμερες στα διόδια. Ενα δεύτερο ζήτημα αφορά τι θα συνεπάγεται η καταβολή των 2.000 ευρώ. Πάντα σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία ζήτησε η είσπραξη του ποσού να γίνεται με την υπογραφή εγγράφου, ότι ο εισπράττων παραιτείται από κάθε άλλη αξίωση από την «Αττική Οδό».
Περίπου 3.500 τα οχήματα που θα λάβουν την «παροχή».
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Καραμανλής ζήτησε από την εταιρεία να καταθέσει μέχρι αύριο ένα σχέδιο για την καταβολή της «παροχής», με σκοπό αυτή να ξεκινήσει μέσα στην επόμενη εβδομάδα (η εταιρεία ζήτησε περισσότερο χρόνο, επικαλούμενη την ανάγκη να ξεκαθαρίσει αν η καταβολή θα γίνει από την «Αττική Οδό» ή τις «Αττικές Διαδρομές», αν θα καλύπτεται από την ασφάλιση της εταιρείας έναντι τρίτων κ.λπ.). Επίσης απέρριψε το αίτημα της εταιρείας περί παραίτησης από άλλες αξιώσεις, φαίνεται όμως ότι στο θέμα αυτό θα υπάρξει συνέχεια μέσω των νομικών τμημάτων των δύο πλευρών.
Η «Αττική Οδός», πάντως, εξέδωσε χθες το βράδυ ανακοίνωση σχετικά με τα γεγονότα, επιρρίπτοντας την ευθύνη ευθέως στην Τροχαία Αττικής Οδού και εμμέσως στην ηγεσία του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας για το γεγονός ότι δεν απαγορεύθηκε ούτε προληπτικά (την Κυριακή) ούτε έγκαιρα (το πρωί της Δευτέρας) η είσοδος βαρέων οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο. «Σε αντίθεση με άλλους αυτοκινητόδρομους, η “Αττική Οδός” με 50 εισόδους απαιτεί έγκαιρη απόφαση κλεισίματος, έτσι ώστε να διασφαλιστεί από πλευράς Τροχαίας ότι θα έχει έγκαιρα όλες τις επιπλέον απαραίτητες δυνάμεις σε κάθε είσοδο για να απαγορεύει την έλευση κάθε βαρέος οχήματος», αναφέρει, σημειώνοντας ότι η απαγόρευση στις 2 μ.μ. ήταν «πολύ αργά». Το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας με ανακοίνωσή του διέψευσε ότι τέθηκε από την εταιρεία αίτημα προληπτικής απαγόρευσης φορτηγών. Ανέφερε, επίσης, ότι η εταιρεία είχε διαβεβαιώσει πως ήταν σε πλήρη ετοιμότητα για αντιμετώπιση προβλημάτων λόγω χιονοπτώσεων.