Κικίλιας: Η αειφορία και βιώσιμη ανάπτυξη προτεραιότητα για το Υπουργείο Τουρισμού
Τους πυλώνες της πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού στο μέτωπο της αειφορίας και της βιωσιμότητας της τουριστικής βιομηχανίας ανέδειξε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, από το βήμα των εργασιών του 32ου Greek Economic Summit.
Όπως είπε, δέσμευση της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η μετατροπή της Ελλάδας σε τουριστικό προορισμό βιώσιμης ανάπτυξης. Μαλιστα υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Τουρισμού εκπονεί ειδική μελέτη για τη διασφάλιση βιώσιμης ανάπτυξης των δύο “household brands” του τουριστικού μας προϊόντος, της Μυκόνου και της Σαντορίνης.
Την ίδια στιγμή ανέφερε ότι προωθείται η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη μέσω εθνικής συμφωνίας για τον βιώσιμο τουρισμό, που θα αφορά την ανάπτυξη και προώθηση προϊόντων, την προσβασιμότητα και τη διασύνδεση δημόσιων και ιδιωτικών υποδομών και τη διαχείριση προορισμών. Ο υπουργός εξήγησε ότι δημιουργείται το Εθνικό Παρατηρητήριο για τη Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη, με στόχο τη δημιουργία πλαισίου αναφοράς για την αξιολόγηση της προόδου και της συμβολής του τουρισμού στη βιώσιμη ανάπτυξη, μέσω της συστηματικής καταγραφής συλλογής και αξιολόγησης τουριστικών δεδομένων σε εθνικό επίπεδο.
Αναφορικά με την εξέλιξη της τουριστικής χρονιάς ο κ. υπουργός επανέλαβε ότι η εφετινή χρονιά είναι επιτυχημένη, αφού ενώ οι προβλέψεις έκαναν λόγο για τουριστικά έσοδα 5 δισ. ευρώ τελικά η χρονιά θα κλείσει με 10 δισ. ευρώ. Το μήνυμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που εξέπεμψε η χώρα μας, μέσα από την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, η στήριξη του τουριστικού κλάδου από την ελληνική κυβέρνηση και η άψογη συνεργασία όλων των φορέων του τουρισμού απέδωσαν και συνεχίζουν να αποδίδουν, υπογράμμισε ο κ. υπουργός και εστίασε στην στενότερη συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Αυτή, όπως εξήγησε, είχε ως αποτέλεσμα την ήπια επαναλειτουργία της ελληνικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας, με ασφάλεια, επαγγελματισμό και αυστηρά πρωτόκολλα που εφαρμόστηκαν υποδειγματικά. Αυτή η συνεργασία είχε θετικό αντίκτυπο στην αξία του brand της Ελλάδας.
Περιγράφοντας τους στρατηγικούς στόχους του Υπουργείου Τουρισμού για το 2022 επεσήμανε πως στόχος είναι η μετάβαση και η περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού στα επίπεδα προ πανδημίας Covid-19, μέσω:
– Της περαιτέρω προώθησης του ελληνικού τουριστικού brand διεθνώς, με στόχους την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τη μείωση της εποχικότητας και την αύξηση των τουριστικών ροών και εσόδων μέσω προγραμμάτων διαφημιστικής προβολής και επικοινωνίας, στόχευσης νέων αγορών και δημιουργίας ενός διακριτού προγράμματος προβολής της πόλης
– Της ενίσχυσης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στον τουρισμό, μέσω της εφαρμογής νέων και της αναβάθμισης υφιστάμενων προγραμμάτων τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
– Της διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος και της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας, μέσω δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού και αναβάθμισης των υποδομών.