Κοροναϊός: H χρήση μάσκας στα ΜΜΜ μειώνει δραστικά την έκθεση στη νόσο
Μία πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη του Πανεπιστημίου της Σεούλ της Νότιας Κορέας, του Ινστιτούτου Τοξικολογίας της Νότιας Κορέας και του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, που δημοσιεύθηκε στο έγκυρο science.org, τεκμηριώνει τη δραστική μείωση μετάδοσης του κοροναϊού στα ΜΜΜ χάρη στην υποχρεωτική χρήση μάσκας.
Από την έρευνα προκύπτει συνεπώς ότι η πιθανότητα μόλυνσης στις αστικές συγκοινωνίες είναι εξαιρετικά χαμηλή, εφόσον οι επιβάτες χρησιμοποιούν μάσκα.
Ειδικότερα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η υποχρεωτική χρήση μάσκας έχει τα ίδια αποτελέσματα με την τήρηση απόστασης δύο μέτρων μεταξύ ατόμων όσον αφορά στην πρόληψη του κοροναϊού. Η υποχρεωτική χρήση μάσκας τις ώρες αιχμής μειώνει το ποσοστό μετάδοσης κατά 93,5%, ενώ οι κοινωνικές αποστάσεις, αλλά πάντα σε συνδυασμό με τη χρήση μάσκας, κατά 98,1%.
Στη Σεούλ, όπου και εστίασε η μελέτη, το 65% των κατοίκων μετακινείται με αστικό σιδηρόδρομο και λεωφορεία, ποσοστό που την φέρνει στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως όσον αφορά στις χρήσεις ΜΜΜ. Μετά την καραντίνα, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε δημόσιους κλειστούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων των ΜΜΜ, όπως και στη χώρα μας.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τα δεδομένα από τα ηλεκτρονικά εισιτήρια των επιβατών σε συνδυασμό με μαθηματικά μοντέλα προσομοίωσης της κίνησης στα ΜΜΜ και τα συνέκριναν με πραγματικά δεδομένα νέων μολύνσεων. Μελέτησαν επίσης τη μείωση της εκπνοής σταγονιδίων στο χώρο χάρη στη μάσκα, λαμβάνοντας υπόψη και το ενδεχόμενο μη ορθής χρήσης της μάσκας. Και διαπίστωσαν ότι η χρήση μάσκας μειώνει τον κίνδυνο μετάδοσης όσο και η κοινωνική απόσταση.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν επίσης τα στοιχεία από την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων για να συμπεράνουν τις ακριβείς δραστηριότητες των ατόμων πριν μολυνθούν. Πραγματοποίησαν επίσης αναλύσεις για δύο ομάδες, τα άτομα που δεν τηρούσαν τα μέτρα και άτομα που τηρούσαν τα μέτρα. Έλαβαν δε υπόψη τους τις διαφορές που προκύπτουν ανάλογα με την κίνηση στα ΜΜΜ και το χρόνο της μετακίνησης με αυτά. Από την προσομοίωση προέκυψε και ένα ενδιαφέρον στοιχείο: Συχνά οι επιβάτες κινούνται σε ομάδες “γνωστών αγνώστων”, δηλαδή μετακινούνται τις ίδιες ώρες με λίγο πολύ το ίδιο γκρουπ συνεπιβατών.
Αποδείχθηκε λοιπόν ότι η πιθανότητα μόλυνσης στις δημόσιες συγκοινωνίες είναι εξαιρετικά χαμηλή, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες.