Έσβησαν οι προβολείς του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο κατάμεστο Ολύμπιον

 Έσβησαν οι προβολείς του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης  στο κατάμεστο Ολύμπιον

Φωτο Αρχείου

Με την απονομή των βραβείων και την προβολή της ταινίας «Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα» του πολυβραβευμένου Γάλλου σκηνοθέτη Ζακ Οντιάρ, έπεσε το βράδυ της Κυριακής η αυλαία του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, του σπουδαιότερου κινηματογραφικού θεσμού της χώρας, στο κατάμεστο – με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων λόγω πανδημίας μέτρων – Ολύμπιον.

Πολλές ήταν οι ταινίες της φετινής διοργάνωσης που γέμισαν τις κινηματογραφικές αίθουσες και πολλά τα sold out, καθώς οι σινεφίλ έσπευσαν να βρεθούν παρέα στις σκοτεινές αίθουσες, μετά από σχεδόν δύο χρόνια μοναχικών ψηφιακών προβολών.

«Ήταν δύσκολο, ήταν μια σκληρή εποχή και όμως είμαστε και πάλι εδώ και πάλι μαζί, για να δημιουργήσουμε αυτή τη μαγική εμπειρία, αυτή τη συλλογική μνήμη, που μόνο το σινεμά μπορεί να προσφέρει», τόνισε κατά την τελετή λήξης ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ορέστης Ανδρεαδάκης, με τη γενική διευθύντρια, Ελίζ Ζαλαντό, να προσθέτει: «Νιώσαμε ότι το χρειαζόμασταν όλοι, να μη χάσουμε αυτή τη γιορτή του σινεμά».

Για «μια βραδιά γιορτής» έκανε λόγο η γενική γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού, Ελένη Δουνδουλάκη, υπογραμμίζοντας ότι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου παρέμεινε ενεργό και ζωντανό εν μέσω πανδημίας, ενώ τόνισε ότι το Φεστιβάλ «συνεχίζει να αποτελεί σταθερό βήμα έκφρασης για τους δημιουργούς, σταθερό σημείο αναφοράς για την κινηματογραφική κοινότητα».

Μέσα σε 11 ημέρες γεμάτες σινεμά, προβλήθηκαν 197 ταινίες στις αίθουσες και 144 διαδικτυακά, ενώ το έντονο ενδιαφέρον, ιδιαίτερα νέων και σπουδαστών, προσέλκυσε το αφιέρωμα σε ένα από τα πιο κομβικά στάδια της κινηματογραφικής διαδικασίας, με τίτλο «Κόψε κάτι: Το μοντάζ και τα μυστικά του», στο οποίο εννέα κορυφαίοι μοντέρ από την Ελλάδα και το εξωτερικό μοιράστηκαν με το κοινό την πολύτιμη εμπειρία τους σε masterclasses και workshops.

Στην ταινία Softie ο Χρυσός Αλέξανδρος

Η ταινία «Τρυφερούδι/ Softie» του Σαμουέλ Τεΐς (Γαλλία, 2021) απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας – Χρυσός Αλέξανδρος «Θόδωρος Αγγελόπουλος», το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ, καθώς και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για τον μικρό πρωταγωνιστή του φιλμ. Αλιοσά Ρενέρ, για την εξαιρετική του ερμηνεία.

Η ταινία παρακολουθεί τον δεκάχρονο Τζόνι, που ξεχωρίζει από την οικογένειά του και την άγρια γειτονιά του στην Ανατολική Γαλλία. 

Είναι ευαίσθητος, ευφυής και διαθέτει μια ωριμότητα που θα ταίριαζε σε μεγαλύτερες ηλικίες. Παρατηρεί με περιέργεια τα σκαμπανεβάσματα της ερωτικής ζωής τής νεαρής μητέρας του.

Τα πράγματα αλλάζουν όταν ένας νέος καθηγητής, άρτι αφιχθείς από τη μεγάλη πόλη, αναλαμβάνει την τάξη του Τζόνι. Ο κ. Ανταμσκί πιστεύει στον Τζόνι και θέλει να ανοίξει γι’ αυτόν νέους ορίζοντες. Αλλά και ο ευαίσθητος, νεαρός καθηγητής εξάπτει το ενδιαφέρον του αγοριού.

Το Ειδικό βραβείο της Κριτικής Επιτροπής – Αργυρός Αλέξανδρος, το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ, απέσπασε η ταινία «Η Κλάρα μόνη/ Clara Sola» της Νάταλι Άλβαρες Μεσέν (Σουηδία – Κόστα Ρίκα – Βέλγιο – Γερμανία, 2021).

Το Ειδικό βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για Καλύτερη Σκηνοθεσία – Χάλκινος Αλέξανδρος, με χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ, απονέμεται στον Λορένσο Βίγας για την ταινία «Το Κουτί/ The Box» (Μεξικό – ΗΠΑ, 2021).

To Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας απέσπασε η Σοφία Κόκκαλη για την ερμηνεία της στην ταινία «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις/ Moon, 66 Questions» της Ζακλίν Λέντζου (Ελλάδα, 2021). 

Το Βραβείο Σεναρίου απέσπασαν οι «Προσκυνητές/ Pilgrims» του Λαουρίνας Μπαρέισα (Λιθουανία, 2021).

Ειδική μνεία για την αυθεντική και ουμανιστική της προσέγγιση απονεμήθηκε στην ταινία «Τι βλέπουμε όταν κοιτάμε τον ουρανό;/ What do we see when we look at the sky?» του Αλεξάντρ Κομπερίτζε (Γερμανία – Γεωργία, 2021).

Σχετικά Άρθρα