Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
«Βροχή» οι καταγγελίες για τις συμπτύξεις σχολικών τμημάτων εν μέσω πανδημίας, με τις οποίες το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να μειώσει πλασματικά τις ανάγκες για προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών.
«Το θέμα δεν αφορά μόνο το σχολείο μας», τονίζει ο Σύλλογος Γονέων και Εκπαιδευτικών του 91ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας σε ανακοίνωσή του με την οποία καταγγέλλει τη συγχώνευση τμημάτων. Και έχει απόλυτο δίκιο. Καθημερινά, η «Εφ.Συν.» λαμβάνει ενημερώσεις – καταγγελίες από σχολεία σε όλη την Ελλάδα για τις συμπτύξεις τμημάτων που διατάσσονται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κατόπιν οδηγιών του υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για ένα σαρωτικό κύμα συγχωνεύσεων, πίσω από το οποίο το υπουργείο επιχειρεί να κρύψει τα τερατώδη κενά και να μειώσει πλασματικά τις ανάγκες σε προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού.
Φαρ Ουέστ στην Καλαμπάκα: Καταδίωξη με πυροβολισμούς
«Δεν έχει σημασία που υπάρχει πανδημία και οι μαθητές πρέπει να κάνουν μάθημα σε ολιγομελή τμήματα, δεν έχει σημασία που έχουν προηγηθεί δύο σχολικές χρονιές με μεγάλο διάστημα τηλεκπαίδευσης, το μεγαλύτερο σε όλη την Ευρώπη, και υπάρχει ανάγκη για να καλυφθούν τα μορφωτικά και άλλα ελλείμματα που προκάλεσε, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε πως δεν υπάρχουν λεφτά για τα σχολεία, πως τα 15, 16 και 17 παιδιά σε μια τάξη είναι λίγα, πολύ λίγα και παιδαγωγικά “λάθος”. Και, μάλιστα, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων. Οι μαθητές δεν είναι προσωπικότητες με ανάγκες, αλλά αριθμοί σε κουτάκια που μετακινούνται από το ένα στο άλλο», τονίζει ο Σύλλογος του 91ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας και προχωρά σήμερα σε αποχή από τα μαθήματα την πρώτη διδακτική ώρα (08.15 – 09.00) και σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο, ενώ παράλληλα καλεί σε συμμετοχή στην παράσταση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί λίγο αργότερα, το μεσημέρι, στη Διεύθυνση ΠΕ Α’ Αθήνας (Χίου 16 – 18, Πλ. Μεταξουργείου).
Από τη μανία των συμπτύξεων δε γλιτώνουν ούτε τα ακριτικά χωριά, οι ορεινές, δυσπρόσιτες περιοχές ή τα νησιά της χώρας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας Λήμνου, όπου οι μαθητές της έκτης άλλαξαν για τέταρτη φορά δάσκαλο μέσα σε διάστημα πέντε εβδομάδων, όπως καταγγέλλει ο ΣΕΠΕ «Αργύριος Μοσχίδης».
Το ζήτημα, όπως ήταν αναμενόμενο, έφτασε στη Βουλή, με πάμπολλες ερωτήσεις που έχουν καταθέσει βουλευτές όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης, με την υφυπουργό Παιδείας, Ζέττα Μακρή, να απαντά πρόσφατα σε μία από αυτές, λέγοντας ότι οι συγχωνεύσεις γίνονται βάσει των στοιχείων του σχολικού δυναμικού, απορρίπτοντας την κριτική περί μη πρόθεσης νέων προσλήψεων.