Ποιοι χάνουν το προνόμιο να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο
Αλλαγές στο μέτρο του περιορισμού της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας με την επιστροφή του Δακτύλιου.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή θα σταματήσουν οι εξαιρέσεις που υπήρχαν και τα μόνα που θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα θα είναι ηλεκτρικά οχήματα.
ΕΣΗΕΑ: Διέγραψε Πορτοσάλτε και άλλους 6 δημοσιογράφους
Οι εξαιρέσεις που ίσχυαν έως σήμερα:
-Πράσινα οχήματα (ηλεκτρικά, υβριδικά, euro 5 ή μεταγενέστερη τεχνολογίας).
-Αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών, ΟΤΑ, οργανισμών κοινής ωφέλειας, με ειδικές πινακίδες ή εμφανή σήματα.
-Αυτοκίνητα γιατρών
-Αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτερικού.
-Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου
-Αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία
-Τα αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων τη περιοχής που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου.
Οι δηλώσεις για περιορισμό των εξαιρέσεων έφερε σημαντικές αντιδράσεις με αποδέκτη τον υπουργό Κώστα Καραμανλή. Μετά τις πιέσεις, το υπουργείο φαίνεται διατεθειμένο να δεχθεί εισηγήσεις για διεύρυνση των εξαιρέσεων, καθώς κρίθηκε ότι μερίδα των ιδιοκτητών είναι αδικημένη από τον περιορισμό των εξαιρέσεων. Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου επισημαίνουν ότι ειδικά οι ιδιοκτήτες υβριδικών αυτοκινήτων καθώς και αυτών νεότερης τεχνολογίας (EURO V και μεταγενέστεροι) προχώρησαν στην αγορά με γνώμονα την ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο.
«Θα πρέπει να μπαίνουν στα όρια του δακτυλίου και οχήματα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα και το κράτος θα έπρεπε να δώσει κίνητρα για στροφή στα βιοκαύσιμα ή στις ΑΠΕ, όπως ακριβώς ενισχύει την ηλεκτροκίνηση», εξηγεί στην «Καθημερινή» ο Κώστας Καλογρίτσας, πρόεδρος του Συνδέσμου Εναλλακτικών Καυσίμων.