Φίλης: Κατάφωρη αδικία με τα Λατινικά
Επίκαιρη ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας για την κατάφωρη αδικία σε βάρος των υποψηφίων που θα κληθούν να εξεταστούν στο μάθημα των Λατινικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2022 ενώ δεν το έχουν διδαχθεί κατέθεσε ο Τομεάρχης Παιδείας της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Φίλης.
Οι ρυθμίσεις που έχουν λάβει χώρα τα δύο τελευταία χρόνια από την Κυβέρνηση της ΝΔ στο χώρο της εκπαίδευσης αποτελούν, μεταξύ άλλων, βαρύ χτύπημα στο Δημόσιο Σχολείο. Του εξοβελισμού των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών από το ωρολόγιο πρόγραμμα των τάξεων του Λυκείου, στον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ αντιτέθηκε σφόδρα, έπεται η κατάφωρη αδικία σε βάρος των υποψηφίων που συμμετείχαν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του έτους 2021 και εξετάστηκαν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας. Συγκεκριμένα, όσοι εκ των ανωτέρω υποψηφίων θα συμμετέχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του έτους 2022 θα εξεταστούν στο μάθημα των Λατινικών, το οποίο όμως δεν έχουν διδαχθεί.
Τι συμβαίνει με το ρήγμα της Πάρνηθας – Η απάντηση του Γερ.Παπαδόπουλου
Το Υπουργείο Παιδείας λειτουργώντας αυταρχικά και εκδικητικά σε βάρος νέων παιδιών, σε μια περίοδο μάλιστα που οι μαθητές έχουν ανάγκη ψυχοκοινωνικής υποστήριξης λόγω των επιπτώσεων της διετούς πια τηλεκπαίδευσης, δεν μεριμνά ώστε οι απόφοιτοι του 2021 να εξεταστούν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2022 στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που έχουν, άλλωστε, διδαχθεί.
Η προκείμενη επιλογή του Υπουργείου Παιδείας συνιστά κατάφωρη αδικία σε βάρος των «παλαιών» αποφοίτων και αντίκειται (α) στην αρχή της ίσης μεταχείρισης, καθώς οι προκείμενοι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο νέο για αυτούς μάθημα των Λατινικών, ήτοι σε ένα απαιτητικό και άγνωστο αντικείμενο δυο διδακτικών χρόνων που χρειάζεται συστηματική διδασκαλία και που δεν έχουν διδαχθεί στο σχολείο και το οποίο οι συνυποψήφιοι τους το διδάσκονται ήδη από πέρυσι (β) στο άρθρο 16 Σ. και στο θεμελιώδες δικαίωμα των πολιτών να απολαμβάνουν δωρεάν εκπαίδευση, καθώς οι προκείμενοι απόφοιτοι – υποψήφιοι εξωθούνται στα ιδιωτικά φροντιστήρια και οι οικογένειες τους επωμίζονται αναγκαστικά ένα μεγάλο οικονομικό βάρος.
Τόσο από παιδαγωγική όσο και ηθική άποψη είναι παράλογο οι απόφοιτοι να υποχρεώνονται να μελετήσουν και να εξεταστούν σε ένα αντικείμενο που δεν το διδάχτηκαν, ενώ οι εκάστοτε εισαγωγικές εξετάσεις είναι προέκταση της σχολικής διδασκαλίας και τα θέματα των εξετάσεων τίθενται προς επιβεβαίωση της αποτελεσματικότητάς της. Επιπλέον σε αντίστοιχη κατά το παρελθόν αλλαγή στο σύστημα των εξετάσεων οι υποψήφιοι έδωσαν Λατινικά και όχι Κοινωνιολογία προκειμένου τα νέα παιδιά να μην επωμιστούν άδικα την αλλαγή της κρατικής εκπαιδευτικής πολιτικής.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτά την Υπουργό αν προτίθεται να προβεί άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου οι απόφοιτοι που θα συμμετέχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του έτους 2022 να εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που έχουν διδαχθεί.