Πίνακας Πικάσο: Σφοδρές πολιτικές αντιδράσεις – Τσίπρας: Αβάσταχτος ερασιτεχνισμός των “αρίστων”
Έντονες πολιτικές αντιδράσεις προκάλεσε η παράσταση” Χρυσοχοΐδη-Μενδώνη στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με τους δύο εμβληματικούς πίνακες που είχαν κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη, ενώ η εμφανής κακομεταχείριση των έργων τέχνης προακαλεσε και διεθνείς αντιδράσεις. Ο ΣΥΡΙΖΑ αφήνει σαφείς αιχμές κατά της υπουργού Πολιτισμού και ζητά απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας τοποθετήθηκε μέσω Twitter, αφήνοντας υπόνοιες για τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη και την κυβέρνηση.
Η Τομεάρχης Πολιτισμού Σία Αναγνωστοπούλου κατηγορεί την Λίνα Μενδώνη, πως μαζί με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη χρησιμοποίησαν τους πίνακες ως «ντεκόρ θριάμβου», με τα έργα τέχνης να γίνονται αντικείμενα εκμετάλλευσης με τον πιο «ανάρμοστο και ασεβή τρόπο».
Παράλληλα, θέτει ερωτήματα για το εάν έχει γίνει η κατάλληλη εξέταση των συγκεκριμένων έργων και το εάν οι δύο πίνακες προστατεύθηκαν από συντηρητές τέχνης του ΥΠΠΟ.
Η ανακοίνωση
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Υπουργός Πολιτισμού βάζει την προσωπική της σφραγίδα σε εγκλήματα κατά της πολιτιστικής κληρονομιάς, αυτή τη φορά όμως προχωρά και ένα βήμα παραπέρα, τοποθετώντας ένα έργο τέχνης στο κέντρο μιας κακόγουστης φαρσοκωμωδίας .
- Ο πίνακας του Πικασό, με την εμβληματική αφιέρωση «στον Ελληνικό Λαό, φόρο τιμής από τον Πικασό» αφού πρώτα «κακοποιήθηκε» σε μια ρεματιά στην Κερατέα, δυστυχώς χρησιμοποιήθηκε με τον πιο ανάρμοστο και ασεβή τρόπο και στην επικοινωνιακή φιέστα που έστησαν ο κύριος Χρυσοχοίδης και η κυρία Μενδώνη για την εξιχνίαση της κλοπής του. Το έργο τέχνης τοποθετήθηκε ως ντεκόρ θριάμβου της ελληνικής κυβέρνησης στη πανηγυρική συνέντευξη τύπου, εκτέθηκε στα φλας των δημοσιογράφων, έπεσε(!) και επανατοποθετήθηκε με γυμνά χέρια στη θέση του…
- Επιπλέον, η σημερινή Υπουργός πολιτισμού που ήταν Γενική Γραμματέας το 2012, όταν εκλάπησαν τα τρία έργα από την Εθνική Πινακοθήκη, λόγω των ανύπαρκτων μέτρων ασφαλείας, δε μας έχει πει ακόμα ούτε μισή λέξη, για το αν εξέτασαν οι ειδικοί του Υπουργείου Πολιτισμού τους πίνακες που βρήκαν. Πιστοποιήθηκε η γνησιότητά τους; Συντηρήθηκαν από ειδικούς; Υπήρχαν υπάλληλοι συντηρητές έργων τέχνης του ΥΠΠΟ, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για να διασφαλίσουν την ακεραιότητα του πίνακα από ενδεχόμενο ατύχημα; Τι σημαίνει η δήλωση «οι πίνακες ήταν σε καλή κατάσταση»; Θα συνεχιστούν οι έρευνες για τον τρίτο πίνακα που καταστράφηκε, ένα σχέδιο που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια;
Πόσες ιαχές μιας κούφιας αριστείας συνδέουν άραγε έναν ελαιοχρωματιστή καθ’ ομολογίαν δράστη και αφοσιωμένο «λάτρη της τέχνης», μια Υπουργό Πολιτισμού που τσιμεντώνει και ακρωτηριάζει μνημεία και έναν Υπουργό Προστασίας του Πολίτη που επαίρεται για τις κατασταλτικές του πρακτικές, ενώ έχει ακόμα ελεύθερο τον Παππά της Χρυσής Αυγής να τριγυρίζει ανάμεσα μας; Χρειαζόμαστε κάποιες απαντήσεις, όχι αλαζονικές φανφάρες