TikTok: Αποζημιώσεις 1,5 δισ. ευρώ διεκδικούν οργανώσεις καταναλωτών στην Ολλανδία
Αποζημιώσεις για όλους τους ανήλικους χρήστες του TikTok στην Ολλανδία, συνολικού ύψους 1,5 δισ, ευρώ, αξιώνει οργάνωση προστασίας των καταναλωτών, κάνοντας λόγο για παράνομη συλλογή προσωπικών δεδομένων. Η οργάνωση Consumentenbond, σε συνεργασία με τη μη κυβερνητική οργάνωση Take Back Your Privacy, απαιτεί αποζημιώσεις για τα 1,2 έως 1,6 παιδιά στην Ολλανδία, που χρησιμοποιούν την εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης.
«Η συμπεριφορά του TikTok είναι καθαρή εκμετάλλευση», δήλωσε η διευθύντρια της Consumentenbond Ζάντρα Μόλεναρ,
Η κινεζική εταιρεία ByteDance, στην οποία ανήκει η εφαρμογή, «κερδίζει εκατοντάδες εκατομμύρια το χρόνο στις πλάτες των παιδιών. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η νομοθεσία προβλέπει πρόσθετη προστασία για τα παιδιά», κατήγγειλε.
Σε περίπτωση που η ByteDance δεν ανταποκριθεί στην αξίωση, οι οργανώσεις θα υποβάλουν αγωγή κατά της εταιρείας.
Παρά τις πολυάριθμες καταγγελίες για μαζική συλλογή δεδομένων χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών, το TikTok παραμένει σήμερα η δημοφιλέστερη εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ παιδιών και εφήβων, οι οποίοι το χρησιμοποιούν για να ανεβάζουν και να παρακολουθούν σύντομα βίντεο.
Εκπρόσωπος του TikTok αρνήθηκε τις καταγγελίες λέγοντας πως «η ιδιωτικότητα και η ασφάλεια είναι βασικές προτεραιότητες και εφαρμόζουμε αποτελεσματικές πολιτικές, διαδικασίες και τεχνολογίες, για να προστατεύουμε όλους τους χρήστες και ειδικά τους εφήβους».
Τον Φεβρουάριο, η ByeDance συμφώνησε να πληρώσει 92% για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό μαζικής αγωγής χρηστών, οι οποίοι κατήγγειλαν ότι η εφαρμογή συνέλεγε δεδομένα τους, κατά παράβαση της νομοθεσίας του Ίλινοϊ.
Πολυάριθμες καταγγελίες έχουν υποβληθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές οργανώσεις προστασίας των καταναλωτών.
Τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε διορία ενός μήνα στην ByteDance, προκειμένου να απαντήσει στις καταγγελίες.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, ορισμένοι όροι χρήσης που επιβάλλει το TikTok θα μπορούσαν να θεωρηθούν παραπλανητικοί, ενώ παράλληλα η εφαρμογή βάζει τους ανηλίκους στο στόχαστρο στοχευμένων διαφημίσεων, πρακτική που απαγορεύεται στην ΕΕ.