Βορίδης στο libre: Σχέδιο προσλήψεων στους Δήμους έως τον Σεπτέμβριο – Εκλογές στο τέλος της τετραετίας
Εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε στο libre ο υπουργός εσωτερικών Μάκης Βορίδης. Λίγο μετά την καταψήφιση του νομοσχεδίου για την ψήφο των αποδήμων, επιτίθεται στον ΣΥΡΙΖΑ, τον οποίο κατηγορεί για ιδεοληψία και έχθρα απέναντι στους απόδημους και υπεραμύνεται των νομοσχεδίων για κατάργηση της απλής αναλογικής στην τοπική αυτοδιοίκηση και περαιτέρω θωράκιση του δημοσίου απέναντι στη διαφθορά.
Συνέντευξη στον Γιάννη Μανακά
- Για την εγκληματικότητα, λέει ότι είναι “διαχρονικό φαινόμενο”, για την έξαρση του οποίου επιρρίπτει επίσης ευθύνες στον ΣΥΡΙΖΑ.
- Όσο για το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, είναι κατηγορηματικός: “Οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας”.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΊ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ:
-Η χώρα επανέρχεται σιγά-σιγά στην κανονικότητα. Πώς εξελίσσεται αυτή η πορεία, σε όλα τα επίπεδα (άρση περιοριστικών μέτρων, εμβολιασμοί, οικονομία); Πού χρειάζεται ακόμη προσοχή, όπως επισήμανε και ο πρωθυπουργός;
Σταδιακά, βήμα-βήμα, με συντεταγμένο σχέδιο και πάντα υπό τις υποδείξεις των ειδικών αίρουμε τα περιοριστικά μέτρα προς την κατεύθυνση της πλήρους απελευθέρωσης της οικονομικής δραστηριότητας και της επαναφοράς της κοινωνικής ζωής των πολιτών στην κανονικότητα.
Πρόκειται όμως – και το τονίζω αυτό – για μια δυναμική διαδικασία, η οποία θα βρίσκεται υπό συνεχή εποπτεία και έλεγχο και στην οποία θα επεμβαίνουμε διορθωτικά όταν αυτό καταστεί αναγκαίο είτε σε κλαδικό είτε σε τοπικό επίπεδο.
Ο εμβολιασμός που αποτελεί το δεύτερο μεγάλο στοίχημα της Κυβέρνησης – μετά την
επαναλειτουργία της οικονομίας σε πλήρες επίπεδο – και το καλύτερο μέτρο θωράκισης της δημόσιας υγείας προχωρά ικανοποιητικά και είμαστε αισιόδοξοι ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχει εμβολιαστεί το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.
Ωστόσο, με την πανδημία δεν έχουμε τελειώσει. Και για αυτό δεν χωρούν περιθώρια εφησυχασμού και χαλάρωσης από κανέναν. Προχωράμε προσεκτικά, με υψηλό αίσθημα ατομικής και συλλογικής ευθύνης για να μπορέσουμε να αφήσουμε το συντομότερο δυνατόν πίσω μας την πανδημία και τις δυσμενείς συνέπειές της.
-Ποια ήταν η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου για τη διευκόλυνση της ψήφου των αποδήμων, που φέρατε στη Βουλή; Γιατί, παρότι όλοι συμφωνούσαν ως γενική αρχή, στην άρση των περιορισμών, τελικά η αντιπολίτευση τάχθηκε κατά του ν/σ; Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για “πυροτέχνημα”, αφού δεν υπήρχαν οι 200 ψήφοι που απαιτούνται και σας κατηγόρησε για “εκλογικά παιχνίδια”. Τι απαντάτε;
Το δικαίωμα ισότιμης ψήφου μεταξύ των Ελλήνων πολιτών, τόσο αυτών που κατοικούν εντός Ελλάδος όσο και αυτών που κατοικούν στο εξωτερικό, συνιστά διαχρονική θέση του κόμματός μας και πάγια επιδίωξη της Κυβέρνησής μας. Το σχέδιο νόμου που καταθέσαμε προέβλεπε την άρση όλων των περιορισμών που υφίστανται στον ισχύοντα νόμο. Η στάση του ΣΥΡΙΖΑ είναι βαθιά υποκριτική και αυτό αποδείχτηκε περίτρανα μετά τις καιροσκοπικές δηλώσεις της κ. Τζάκρη σε εφημερίδα της ομογένειας.
- Το σχέδιο νόμου υποστηρίχθηκε από μία ευρύτατη πλειοψηφία 190 βουλευτών και δεν έλαβε τις απαιτούμενες, εκ του Συντάγματος, ψήφους εξαιτίας της αδιαλλαξίας των κομμάτων της Αριστεράς και κυρίως του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος κρύφτηκε πίσω από επικοινωνιακά τεχνάσματα και άναρθρες κραυγές, παρά τις σημαντικές υποχωρήσεις μας και το πεδίο συνεννόησης που δημιουργήσαμε.
Η πρόταση που αντέτεινε ο ΣΥΡΙΖΑ, να ψηφίζουν δηλαδή οι απόδημοι Έλληνες από τον τόπο κατοικίας τους, αλλά να μην προσμετράται η ψήφος τους στο τελικό εκλογικό αποτέλεσμα είναι βαθύτατα προσβλητική για όλους τους Έλληνες και συμπυκνώνει την έχθρα που αισθάνεται το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τον Ελληνισμό της Διασποράς.
Η Αριστερά αρνήθηκε για μία ακόμη φορά το δικαίωμα ψήφου στους απόδημους Έλληνες και κανείς δεν μπορεί πλέον να ισχυριστεί ότι δεν γνωρίζει τις πραγματικές θέσεις των πολιτικών δυνάμεων του τόπου στο κρίσιμο αυτό ζήτημα.
-Κατατέθηκε στη Βουλή επίσης το ν/σ για την αλλαγή του εκλογικού συστήματος στις αυτοδιοικητικές εκλογές, το οποίο καταργεί την απλή αναλογική και θεσπίζει το όριο του 3% και στους δήμους και το 43% για την εκλογή δημάρχων από τον πρώτο γύρο. Υπάρχει ο αντίλογος ότι στην τοπική αυτοδιοίκηση, που οι θεσμοί της βρίσκονται πιο κοντά στην καθημερινότητα του πολίτη, θα ήταν καταλληλότερο ένα πιο αντιπροσωπευτικό σύστημα, που θα ευνοούσε τις συγκλίσεις, αφού εδώ μάλιστα δεν υπάρχει και η αναγκαιότητα “ισχυρής εξουσίας” απέναντι στον κίνδυνο της “ακυβερνησίας”, όπως στην κεντρική πολιτική σκηνή.
Η κατάργηση της απλής αναλογικής σηματοδοτεί την επαναφορά της κυβερνησιμότητας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτή δεν είναι άποψη αποκλειστικά της Κυβέρνησης, την οποία εξάλλου εκφράσαμε προεκλογικώς μέσα από τις προγραμματικές μας δηλώσεις, λάβαμε την έγκριση του ελληνικού λαού και τώρα υλοποιούμε, αλλά και πάγια επιδίωξη των Δημάρχων και των Περιφερειαρχών, οι οποίοι έχουν γνωρίσει από πρώτο χέρι τις καταστροφικές συνέπειες που επέφερε το συγκεκριμένο εκλογικό
σύστημα στη διακυβέρνηση των οργανισμών τους.
- Με την ιδεοληπτική του στάση ο ΣΥΡΙΖΑ πιστώνει σε εμάς την επαναφορά της εύρυθμης λειτουργίας στους ΟΤΑ και θα έπρεπε ίσως να τον ευχαριστήσουμε γι’ αυτό. Σε κάθε περίπτωση, το ζητούμενο είναι να επιτυγχάνεται το απαραίτητο διοικητικό αποτέλεσμα προς όφελος των δημοτών.
Το προηγούμενο εκλογικό σύστημα δοκιμάστηκε στο πεδίο και απέτυχε παταγωδώς, συνεπώς έρχεται τώρα η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για να αποκαταστήσει και αυτή τη σημαντική αρρυθμία.
-Ποια είναι τα βασικά σημεία και η φιλοσοφία του νομοσχεδίου για την αντιμετώπιση της διαφθοράς στο δημόσιο; Ποιά ανάγκη το γέννησε; Δεν είναι επαρκές το υπάρχον νομικό πλαίσιο;
Υπήρχαν κενά που δημιουργούσαν στρεβλώσεις στη χρηστή διοίκηση και κατ’ επέκταση τόσο στην προστασία του εργαζομένου, όσο και στο παραγόμενο διοικητικό έργο τελικός αποδέκτης του οποίου είναι ο πολίτης. Τονίζω ότι με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή για τον Εσωτερικό Έλεγχο στην Δημόσια Διοίκηση, εισάγεται ο
θεσμός του Συμβούλου Ακεραιότητας, ο οποίος αποτελεί επιτυχημένη διεθνή πρακτική και έρχεται να καλύψει ένα σοβαρό κενό στην ελληνική Δημόσια Διοίκηση υπέρ της προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων σχετικά με ζητήματα ακεραιότητα,ς όπως φαινόμενα διαφθοράς, κατάχρησης εξουσίας, σοβαρής αντικοινωνικής συμπεριφοράς, ακόμα και σεξουαλικής παρενόχλησης.
- Παράλληλα, εισάγεται για πρώτη φορά διαδικασία πιστοποίησης ελεγκτών Εσωτερικού Ελέγχου, οι οποίοι θα πιστοποιούνται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ). Στο σύνολό του δε, το νομοσχέδιο συνιστά μια παρέμβαση με στόχο την αναμόρφωση της συνολικής λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης με την οποία θα διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον μέσα από την εφαρμογή δικλείδων ασφαλείας, προληπτικού χαρακτήρα προκειμένου να εμπεδωθεί μία κουλτούρα ακεραιότητας στο ελληνικό Δημόσιο.
Θεσπίζεται πλέον ένα εγχειρίδιο εφαρμογής των διαδικασιών του Δημοσίου, προκειμένου να μπορεί ο Εσωτερικός ελεγκτής να διαπιστώσει αν αυτές ακολουθούνται πιστά. Ο εκσυγχρονισμός του Δημοσίου εδραιώνεται και μέσα από από μέτρα αντιμετώπισης της διαφθοράς και ενίσχυσης της διαφάνειας.
-Σε ποιο σημείο βρίσκεται το σχέδιο προσλήψεων που έχετε εξαγγείλει, για την κάλυψη αναγκών των φορέων της ΤΑ στον τομέα της καθαριότητας;
Βρίσκεται σε εξέλιξη από το Υπουργείο Εσωτερικών η επεξεργασία ενός συνολικού σχεδίου προσλήψεων, το οποίο έχει ενταχθεί στον τακτικό προγραμματισμό με βάση τις ανάγκες κάλυψης θέσεων, όπως έχουν αποτυπωθεί από τα αιτήματα που έχουμε λάβει από τους φορείς των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Εντός αυτών των αιτημάτων εμπεριέχονται και εκείνα που αφορούν στην κάλυψη αναγκών στον τομέα της καθαριότητας και συνεπώς αποτελούν μέρος του συνολικού προγραμματισμού προσλήψεων.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, έχουμε ξεκαθαρίσει ότι έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους θα έχει επιλυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα.
-Υπάρχει το τελευταίο διάστημα μια έξαρση της εγκληματικότητας και μάλιστα της βαριάς εγκληματικότητας, με μαφιόζικες δολοφονίες, δολοφονία δημοσιογράφου μέρα-μεσημέρι, τη δολοφονία της 20χρονης στα Γλυκά Νερά κλπ. Η ασφάλεια ήταν βασική προεκλογική εξαγγελία της ΝΔ και προτεραιότητα της κυβέρνησης. Ενισχύθηκε η αστυνομία με έμψυχο και άψυχο υλικό, αυξήθηκε και μάλιστα πολύ έντονα η αστυνόμευση σε δημόσιους χώρους κλπ. Γιατί όλο αυτό δεν αποφέρει αποτελέσματα;
Η Κυβέρνησή μας, πιστή στις προεκλογικές της δεσμεύσεις έκανε πράξη από την πρώτη στιγμή τις προγραμματικές της δηλώσεις αναφορικά με το θέμα της ενίσχυσης της Eλληνικής Aστυνομίας με απώτερο σκοπό την πάταξη της εγκληματικότητας και την εδραίωση του αισθήματος της ασφάλειας στους Έλληνες πολίτες.
Η εγκληματικότητα είναι ένα διαχρονικό φαινόμενο, το οποίο ωστόσο εντάθηκε τα τελευταία χρόνια εξαιτίας και των επί τα χείρω παρεμβάσεων στον ποινικό κώδικα, στις οποίες προχώρησε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης εργάζεται ήδη στην κατεύθυνση διόρθωσης των κακώς κειμένων του ποινικού κώδικα ως μέρος μία συνολικής στρατηγικής για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας που εφαρμόζει η Κυβέρνηση και η αλήθεια είναι ότι οι παρεμβάσεις μας αυτές έχουν βελτιώσει την κατάσταση: δεν εξάλειψαν την
εγκληματικότητα αλλά η κατάσταση είναι σαφώς βελτιωμένη.
-Το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών το φθινόπωρο ή αργότερα, έρχεται και ξανάρχεται αρκετές φορές στη δημόσια συζήτηση τελευταία. Εκτιμάτε ότι υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο; Είναι έτοιμος ο κρατικός μηχανισμός εάν παραστεί ανάγκη για κάτι τέτοιο;
Είναι πραγματικά απορίας άξιο το πώς ένα θέμα που έχει επανειλημμένως απαντηθεί, όχι μια και δυο φορές, το τονίζω, επανειλημμένως, και έχει μάλιστα απαντηθεί ακόμα και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, να επανέρχεται συνεχώς στη
δημόσια συζήτηση. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τον λόγο.
- Αυτήν την στιγμή η Κυβέρνηση βρίσκεται στο μέσο της θητείας της, με τη δημοφιλία της να παραμένει σε υψηλά ποσοστά, όπως μαρτυρούν και οι σχετικές μετρήσεις γνώμης, ποσοστά που επιτρέψτε μου να πω, καμία άλλη Κυβέρνηση στη διάρκεια της μεταπολίτευσης δεν έχει επιδείξει. Έχει δε να υλοποιήσει το κυβερνητικό της πρόγραμμα, αυτό για το οποίο την εμπιστεύτηκαν οι πολίτες με την ψήφο τους και επιπλέον να εργαστεί συντεταγμένα, στην κατεύθυνση της ανασύνταξης της οικονομίας από τις πληγές που άφησε πίσω της η πανδημία.
Καμία συνθήκη σήμερα και καμία πολιτική προϋπόθεση δεν υπαινίσσεται στο ελάχιστο το ενδεχόμενο εθνικών εκλογών. Καμία. Οι εκλογές θα γίνουν στην ώρα τους, στο τέλος της τετραετίας και ο κρατικός μηχανισμός θα είναι έτοιμος για την επιτυχή διεξαγωγή τους.