ΑΑΔΕ: Σε 15 λεπτά η υποβολή δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων
Σε υπόθεση μόλις 15 λεπτών έχει μετατραπεί η διαδικασία της συμπλήρωσης και υποβολής δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων επιταχύνοντας σημαντικά την διεκπεραίωση των υποθέσεων.
Τα στοιχεία από τη χρήση της πλατφόρμας, myProperty, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, δείχνουν ότι αυτός είναι, κατά μέσο όρο, ο χρόνος που χρειάστηκαν οι συμβολαιογράφοι οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε ψηφιακές δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ζοφερές προβλέψεις για εκτίναξη της ανεργίας στο 29,3% μετά την πανδημία!-Τα τρία σενάρια που τρομάζουν και φέρνουν εικόνες του 2013
Όπως εξηγούν πηγές της ΑΑΔΕ, το κέρδος από την ψηφιακή υποβολή είναι πολύ σημαντικό, αν αναλογιστεί κανείς τι χρειαζόταν για τη συμπλήρωση και υποβολή της δήλωσης πριν από την πανδημία και την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας: Σύνταξη της δήλωσης στον υπολογιστή του συμβολαιογράφου, επίσκεψη του αγοραστή και του πωλητή στο γραφείο του συμβολαιογράφου για την υπογραφή της δήλωσης και μετά επίσκεψη στη ΔΟΥ και αναμονή στην ουρά για την κατάθεση της.
Η λειτουργία του myProperty έρχεται σε μια περίοδο, όπου το ενδιαφέρον για μεταβιβάσεις ακινήτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα αναφέρουν οι πηγές της ΑΑΔΕ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, εν μέσω πανδημίας, οι Εφορίες όλης της χώρας – που λειτουργούν με το μισό σχεδόν προσωπικό ημερησίως, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας – διεκπεραίωσαν ίδιο αριθμό δηλώσεων μεταβιβάσεων, γονικών παροχών και κληρονομιών, σε σχέση με το 2019 (περίπου 53.000)! Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, με τις διαδικασίες, που θεσπίστηκαν μέσα στην πανδημία για την προστασία και διευκόλυνση των φορολογουμένων, ο χρόνος διεκπεραίωσης ανά υπάλληλο μειώθηκε στο μισό. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες των ΔΟΥ, εκκρεμούν περί τις 6.500 δηλώσεις, που έχουν αποσταλεί ταχυδρομικά ή με mail, εκ των οποίων περί τις 5.000 αφορούν σε μεταβιβάσεις.
Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους της ΑΑΔΕ η ψηφιακή ολοκλήρωση και αυτών των μεταβιβάσεων μέσω του myProperty έχει πολλαπλά οφέλη:
Για τους φορολογουμένους και τους συμβολαιογράφους, αφού αποφεύγουν τις επισκέψεις στις εφορίες, μειώνοντας την έκθεσή τους σε δημόσιους χώρους εν μέσω της πανδημίας, αλλά και εξοικονομώντας σημαντικό χρόνο.
Για την ΑΑΔΕ, δεδομένου ότι μπορεί να αξιοποιεί το μειωμένο της, λόγω κορωνοϊού, προσωπικό στην εξυπηρέτηση άλλων συναλλαγών με τους πολίτες.