Μακρόν, Κάρολος,Μισούστιν για τα 200 χρόνια στα εγκαίνια της Πινακοθήκης- Η ταπισερί της Σχολής των Αθηνών
Όπως έχει γίνει γνωστό, ο σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι να βρεθούν οι τρεις πολιτικοί επίγονοι της Ναυμαχίας του Ναυαρίνου –ο Γάλλος, ο Βρετανός και ο Ρώσος– στην Αθήνα για την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση. Ο σχεδιασμός έχει «κλειδώσει» και, όπως γράφει η στήλη “Θεωρείο” της “Καθημερινής”, το απόγευμα της 24ης Μαρτίου ο Εμανουέλ Μακρόν, ο πρίγκιπας Κάρολος και ο Ρώσος πρωθυπουργός Μιχαήλ Μισούστιν θα δώσουν το «παρών» στα εγκαίνια του νέου κτιρίου της Πινακοθήκης. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, το βράδυ η ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπούλου θα παραθέσει προς τιμήν τους δεξίωση-δείπνο στο Προεδρικό Μέγαρο. Αντιστοίχως ο πρωθυπουργός θα έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση και με τους τρεις.
Να σας πω μία ακόμα είδηση σχετική με τους επετειακούς εορτασμούς. Χθες, μίλησε ο Κ. Τασούλας με τον Γάλλο ομόλογό του Ρ. Φεράντ, ο οποίος ακολούθως ανακοίνωσε «με χαρά» τον δανεισμό στην Αθήνα, στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση, της ταπισερί που απεικονίζει τη Σχολή των Αθηνών. Από ελληνικής πλευράς δεν υπήρξε ανακοίνωση –υποθέτω θα βγει– παρότι όπως έμαθα η συνομιλία κράτησε σχεδόν μία ώρα και προφανώς είχε και άλλες ειδήσεις. Στα διαδικαστικά, η ταπισερί είναι καθ’ οδόν για την Ελλάδα και θα τοποθετηθεί στο περιστύλιο της Βουλής, στο πλαίσιο έκθεσης για την αναβίωση της αρχαιοφιλίας την περίοδο του ’21.
Οι Γάλλοι βουλευτές συνεδριάζουν πλέον υπό τα βλέμματα των μεγάλων διανοητών που σημάδεψαν τον ρου της Ιστορίας μετά την αποκατάσταση του αντιγράφου σε ταπισερί της νωπογραφίας του Ραφαήλ, ύψους 4 μ. και μήκους 9 μ..
Ο Ιταλός καλλιτέχνης της Αναγεννησιακής Τέχνης, Ραφαήλ, που, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα πέθανε από μια ασθένεια «τύπου κορωνοϊού», απεικονίζεται στο αριστούργημα αυτό, που δημιούργησε μεταξύ των ετών 1510 και 1511 για τη διακόσμηση του Αποστολικού Παλατιού του Βατικανού.
Όμως ο στόχος του ήταν να αποτίσει φόρο τιμής στους φιλοσόφους της Αρχαιότητας και της Αναγέννησης που προσπάθησαν στο έργο τους να καταλάβουν τις αρχέγονες αιτίες του κάθε προβλήματος που αντιμετώπιζαν κατά το «γνώσης των πρώτων αιτιών» και πράγματι ο Αριστοτέλης φαίνεται να είναι το κεντρικό πρόσωπο στη νωπογραφία.