Τροπολογία Καραμανλή: Η χρήση Μέσων Μεταφοράς εγκυμονεί πολύ σοβαρούς κινδύνους διάδοσης του κοροναϊού
«Η χρήση των ΜΜΜ εγκυμονεί πολύ σοβαρούς κινδύνους διάδοσης του κοροναϊού Covid-19» αναφέρεται στην τροπολογία της τελευταίας στιγμής που κατέθεσε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο νομοσχέδιο «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
Ουσιαστικά η κυβέρνηση για πρώτη φορά μετά από έναν χρόνο πανδημίας παραδέχεται, έστω και στα μουλωχτά, το οφθαλμοφανές, αυτό για το οποίο υπάρχουν αμέτρητες καταγγελίες τους τελευταίους 12 μήνες και εκκλήσεις για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων προστασίας. Ότι ο κοροναϊός και κολλάει και διαδίδεται με μεγάλη ευκολία στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η τροπολογία που κατέθεσε εκπρόθεσμα ο Κώστας Καραμανλής δίνει τη δυνατότητα στις συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης να προμηθευτούν συσκευές διασφάλισης απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα των οχημάτων τους. Στην αιτιολογία αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «Η χρήση των ΜΜΜ εγκυμονεί πολύ σοβαρούς κινδύνους διάδοσης του κορονοϊού Covid-19».
Υπενθυμίζεται ότι εδώ και μήνες ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών, όπως και ο πολιτικός του προϊστάμενος, Κυριάκος Μητσοτάκης, εδώ και μήνες υποστήριζαν ότι δεν υπάρχει διάδοση του κορονοϊού στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ο πρωθυπουργός, άλλωστε, είχε σπεύσει και από το βήμα της Βουλής να επικαλεστεί γαλλική μελέτη, υποστηρίζοντας ότι τα συμπεράσματά της έδειχναν ότι το ποσοστό διασποράς στα ΜΜΜ είναι μηδαμινό.
Το θέμα με την κυβερνητική ομολογία ανέδειξε μέσω Facebook ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης, δίνοντας στη δημοσιότητα και το κείμενο της τροπολογίας.
Λίγη ώρα αργότερα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έβγαλε ανακοίνωση ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για τις παλινωδίες:
Πριν από περίπου τέσσερις μήνες, όταν στον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία φωνάζαμε για την κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μας κουνούσε το δάχτυλο και μέσα από Βουλή ισχυριζόταν ότι ο κορονοϊός δε κολλάει τόσο στα μέσα μεταφοράς.
Είχε επικαλεστεί μάλιστα «ουκ ολίγες μελέτες» που υποστήριζαν ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν παίζουν τόσο μεγάλο ρόλο στη διάδοση.
Σήμερα, ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, στην εκπρόθεσμη τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών στο νομοσχέδιο «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών». παραδέχεται ότι τελικά «κολλάει» και στα λεωφορεία!! Και τι κάνουν για τα λεωφορεία χωρίς παράθυρα; Αναζητούν μηχανήματα καθαρισμού αέρα!
Μία ακόμη «επιτελική ανάθεση». Γιατί αν είσαι «κληρονόμος» έδρας, έτσι βλέπεις την πολιτική. Είναι απίστευτοι. Δυστυχώς!
Η συζήτηση στη Βουλή
Ο ίδιος παρενέβη κατά τη συζήτηση στη βουλή ζητώντας, ακόμη, να μάθει γιατί κατατέθηκε εκπρόθεσμα η συγκεκριμένη τροπολογία, θέμα που όπως είπε, επισημαίνεται εδώ και μήνες. Επίσης αναρωτήθηκε «ποια νέα απευθείας ανάθεση-μαμούθ» ετοιμάζει η κυβέρνηση. Από την πλευρά του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής Μ. Κατρίνης είπε ότι είναι οξύμωρο, λίγες μέρες μετά την αλλαγή του πλαισίου που, σύμφωνα με την κυβέρνηση είναι υπέρ της μεγαλύτερης διαφάνειας, να ερχόμαστε με διαδικασίες της πρότερης νομοθεσίας.
Ανταπαντώντας, ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε το σώμα ότι αυτή τη στιγμή στην ΕΕ, δεν υπάρχουν μηχανήματα καθαρισμού αέρα. Ήρθαμε σε επαφή με τον ΕΟΔΥ και είπαμε, ότι πρέπει να είμαστε έτοιμοι, όταν και εφόσον υπάρξει δυνατότητα προμήθειας, να κινηθούμε με αποτελεσματικότητα και διαφάνεια. Δεν μιλάμε για απευθείας ανάθεση αλλά για διαπραγμάτευση με τη διαδικασία του ν.4412/2016 που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι, διότι η πανδημία μας έφερε προ τετελεσμένων γεγονότων, έτσι ώστε, όταν αυτά τα μηχανήματα πιστοποιηθούν και βγουν στην αγορά, να είμαστε έτοιμοι, με ταχύτητα και διαφάνεια να τα πάρουμε. Όπως σημείωσε ο υπουργός, τέτοια μηχανήματα υπάρχουν σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ, ενώ η πιστοποίησή τους στην Ευρώπη είναι θέμα εβδομάδων ή μηνών.