Η “επόμενη μέρα” για την Μενδώνη- Οργή και σενάρια παραίτησης ακόμα και στην κυβέρνηση- Στο τραπέζι τα ονόματα των Κεφαλογιάννη-Ρουσσόπουλου
Μείζον θέμα προκύπτει για την υπουργό Πολιτισμού ακόμα και στους κόλπους της κυβέρνησης και της κοινοβουλευτικής ομάδας της Ν.Δ, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του libre, δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο για προβληματικούς χειρισμούς που την εκθέτουν πολιτικά και καθιστούν αναγκαία την αποπομπή της. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο πρωθυπουργός δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να ζητηθεί η παραίτηση της υπουργού, ίσως και τις αμέσως επόμενες ημέρες, ωστόσο τονίζουν πως δεν υπάρχει θέμα “φιλικής σχέσης” με τον τέως καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.
Το ΣΕΗ, ωστόσο, με την ανακοίνωσή του επιμένει πως μια σειρά γεγονότων επιβεβαιώνουν πως ο Δημήτρης Λιγνάδης διατηρούσε επαφές με την υπουργό Πολιτισμού, γεγονός που, όπως, λένε αποδεικνύεται από την προνομιακή σχέση σε μια σειρά τοποθετήσεις σε σημαντικές θέσεις.
Ήδη, μεταξύ βουλευτών της Ν.Δ, ακούγονται τα ονόματα της Όλγας Κεφαλογιάννη και του Θόδωρου Ρουσσόπουλου για την θέση της κ. Μενδώνη, καθώς πέραν της σκανδαλώδους υπόθεσης Λιγνάδη προβάλλεται και το πρόβλημα των εξαιρετικά κακών – “πολεμικών”- σχέσεων της με τους ανθρώπους του Πολιτισμού, κάτι που την καθιστά αφερέγγυα και αδύναμη να διαχειριστεί το χαρτοφυλάκιό της.
Το επικοινωνιακό επιτελείο του Μεγάρου Μαξίμου προσπαθεί εναγωνίως να διαχειριστεί το θέμα που έχει προκύψει και δημιουργεί πρόβλημα στην εικόνα του ίδιού του πρωθυπουργού, όσο δεν παρεμβαίνει, ενώ η ακολουθία των δηλώσεων της Λίνας Μενδώνη το τελευταίο διάστημα προδίδει πως αναγκάστηκε να παρέμβει την ύστατη στιγμή μόνο επειδή έγινε γνωστό πως στην Εισαγγελία υποβλήθηκε μήνυση για μη παραγεγραμμένο αδίκημα βιασμού ανηλίκου. Λέγεται, μάλιστα, πως ίσως τις επόμενες ημέρες “ανακύψει” θέμα καταγγελιών εναντίον άλλου προσώπου από τον χώρο του θεάματος, σε μια προσπάθεια να γίνει διαχείριση της “βαριάς” επικαιρότητας.
Το προηγούμενο διάστημα, όμως, και δη από τις 6 Φεβρουαρίου που δημοσιεύτηκε στο 2020mag.gr η καταγγελία του Νίκου Σ. μέχρι την περασμένη Παρασκευή η υπουργός Πολιτισμού έπεσε πολλές φορές σε αντιφάσεις και κινήθηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας υποβάθμισης του θέματος, κάνοντας λόγο για “μη επιβεβαιωμένες καταγγελίες”, ή ακόμα και “φήμες”.
Όπως αναφέρει και το news247.gr, οι πρώτες πληροφορίες πως είχε ζητηθεί και μάλιστα από το Μαξίμου η παραίτηση του Δημήτρη Λιγνάδη, είχαν κυκλοφορήσει περίπου μία εβδομάδα πριν υπάρξει η πρώτη δημοσιοποίηση καταγγελίας για σεξουαλική κακοποίηση. Από το Μαξίμου πάντως παρέπεμπαν στο υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο με ανακοίνωση του διέψευσε σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η “υπερασπιστική γραμμή” του υπουργείου Πολιτισμού αλλά και του ίδιου του κατηγορούμενου, ο οποίος με ένδικα μέσα απαγόρευσε την αναφορά του ονόματος του στα ΜΜΕ, ήταν πως δεν είχε υπάρξει επώνυμη καταγγελία σε βάρος του. Το Μαξίμου είχε μείνει διακριτικά έξω από το κάδρο της αντιπαράθεσης, αφήνοντας το υπουργείο Πολιτισμού να πάρει πάνω του την υπόθεση.
Εν τέλει όμως στις 6 Φεβρουαρίου ο κ. Λιγνάδης υπέβαλε την παραίτηση του από το Εθνικό Θέατρο, κάνοντας λόγο για προσωπικές επιθέσεις και σκοπιμότητες, ενώ επέμεινε και εκείνος στη γραμμή πως δεν υπήρχαν επώνυμες καταγγελίες. Είχε προηγηθεί η συνέντευξη του Νίκου Σ στο 20/20mag με φρικτές περιγραφές κακοποίησης.
Ήταν πάντως προφανές από το γεγονός πως η επιστολή παραίτησης ήταν δακτυλογραφημένη, αλλά η ημερομηνία είχε προστεθεί χειρόγραφα, πως ήταν έτοιμη για να υποβληθεί και να δημοσιοποιηθεί, με το που θα έβγαινε στο φως η πρώτη καταγγελία.
Τόσο η κ. Μενδώνη, όσο, όμως, και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος (στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών την προηγούμενη Τετάρτη) αναφέρονταν σε “προσωπικούς λόγους” πίσω από την παραίτηση Λιγνάδη, αποκρύπτοντας τις πραγματικές αιτίες και το γεγονός ότι στην Εισαγγελία είχαν φθάσει και νέες καταγγελίες.
Ο κύβος ερρίφθη μόνον όταν έγινε γνωστό πως το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης υπήρξε καταγγελία και μήνυση για βιασμό ανηλίκου το 2010, σε χρόνο δηλαδή που παραπέμπει σε αδίκημα που δεν έχει παραγραφεί. Έτσι, κατόπιν εντολής του Μεγάρου Μαξίμου, η κ. Μενδώνη έσπευσε το πρωί της Παρασκευής στην Εισαγγελία για να υποβάλει μηνυτήρια αναφορά και στη συνέχεια έδωσε την γνωστή συνέντευξη Τύπου με εμφανή αμηχανία και προφανή λάθη, όπως η δήλωση περί “εξαπάτησης” που εξόργισε ακόμα και το περιβάλλον του πρωθυπουργού.
Λέγεται, μάλιστα, πως συνεργάτες του πρωθυπουργού εγκάλεσαν με αυστηρότητα και την γνωστή παλαιά δημοσιογράφο που εμφανίζεται ως επικοινωνική σύμβουλος της κ. Μενδώνη για τον τρόπο προετοιμασίας και για όσα ειπώθηκαν στην συνέντευξη Τύπου.
ΝΔ:”Πώς γίνεται να υπάρχει συγκάλυψη όταν έγινε δεκτή η παραίτηση Λιγνάδη από την πρώτη μέρα;”
ΣΥΡΙΖΑ για υπόθεση Λιγνάδη: “Βαριά εκτεθειμένος ο κ. Μητσοτάκης για την προσπάθεια συγκάλυψης”
Αναφέρει χαρακτηριστικά το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών σε ανακοίνωση-κόλαφος κατά της κ. Μενδώνη, περιγράφοντας την ακολουθία των δηλώσεων και παρεμβάσεων που, όπως υποστηρίζει, αποκαλύπτει την επιχείρηση συγκάλυψης:
Είδαμε την Υπουργό χθες, να μιλά για «κράτος δικαίου» και σεβασμό στη Δικαιοσύνη και λίγες στιγμές μετά η ίδια να κατονομάζει τον πρώην διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, χαρακτηρίζοντάς τον «επικίνδυνο», ενώ μόλις σήμερα εκδόθηκε ένταλμα σύλληψης.
Να δηλώνει ευθαρσώς πως «Από τη στιγμή που ξεκινούν οι φήμες, επαναλαμβάνω, οι φήμες για τον Λιγνάδη, τον πιέσαμε πολύ να μας πει αν είχε ο ίδιος κάποια σχέση με αυτές και αν ο ίδιος ήταν πίσω από αυτές τις φήμες». Σε ποιο «κράτος δικαίου» και με ποια «θεσμική οδό» που η ίδια επικαλείται, η Υπουργός – υποκαθιστώντας τον Εισαγγελέα – παίρνει τηλέφωνα τον καταγγελόμενο για να τον ανακρίνει η ίδια και δεν υποβάλει εξαρχής μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα; Με ποια λογική καλεί τον καταγγελόμενο και όχι τα θύματα;
Είδαμε την Υπουργό να λέει πως συγκλονίστηκε από την μαρτυρία του Βασίλη και κάλεσε η ίδια την δικηγόρο του. Αλήθεια, γιατί δεν έκανε το ίδιο όταν δημοσιεύθηκε η καταγγελία του Νίκου Σ.; Γιατί δεν μίλησε με την δημοσιογράφο που τη δημοσίευσε; Γιατί δεν μίλησε με τον δικηγόρο του Νίκου, την μέρα που κατέθεσε επίσης στον Εισαγγελέα; Γιατί δεν μίλησε με την 16χρονη που δημοσίευσε τη μαρτυρία της από το Αρσάκειο; Με τον Χρήστο Πέρρο που επίσης μίλησε σε τηλεοπτική εκπομπή (μεσημεριανή βέβαια, μάλλον η Υπουργός παρακολουθεί μόνο βραδινές εκπομπές); Γιατί δεν μίλησε με τους φοιτητές της Δραματικής Σχολής;
Τη στιγμή μάλιστα που κανένα από τα επώνυμα θύματα – συμβουλευόμενα ορθώς τους δικηγόρους τους και υπηρετώντας πρώτα τα ίδια το κράτος δικαίου που εσχάτως επικαλείται η Υπουργός- δεν κατονόμασαν τον κακοποιητή τους, παρά μόνο τον φωτογράφισαν. Ποια η ποιοτική διαφορά της μαρτυρίας του Βασίλη από την μαρτυρία του Νίκου, του Χρήστου και της 16χρονης, αν όχι η δήλωση της δικηγόρου του ότι έπονται μη παραγεγραμμένα αδικήματα;
Γιατί ενώ διέψευσε κατηγορηματικά τα σενάρια της παραίτησής του καλ/κού διευθυντή μια Τρίτη, την αποδέχτηκε σιωπηρά μόλις 4 μέρες μετά, ένα Σάββατο; Γιατί τότε αποδέχτηκε «τους προσωπικούς λόγους» και μίλησε πάλι για φήμες υποστηρίζοντας μάλιστα τον «άνθρωπο» που «έχει τις αντοχές του, (και που) πόσο μπορεί να δεχθεί και να ανεχθεί οποιεσδήποτε φήμες.”; Πότε έγιναν οι φήμες αυταπόδεικτη αλήθεια και χτες τον κατονόμασε σε αντίθεση με τα ίδια τα θύματά του, από το γραφείο της, με τη βοήθεια της υποβολέα της;
Είδαμε την Υπουργό, να απαντά πως μόλις προχτές έμαθε από τα κανάλια (εκείνη, μια Υπουργός, ενημερώνεται από την τηλεόραση…) για την πρώτη καταγγελία που κατατέθηκε στον Εισαγγελέα.
Κι όμως, η μήνυση κατατέθηκε στις 5/2 και τρεις μέρες μετά δημοσιοποιήθηκε. Την αμέσως επόμενη ημέρα – όπως και το ενδιάμεσο διάστημα – η Υπουργός μιλούσε για «φήμες» και «μη επώνυμες καταγγελίες» και λίγο πιο μετά δημοσίευσε δύο άρθρα της σε εφημερίδες γράφοντας μεταξύ άλλων πως “Η αλήθεια είναι ότι καταστάσεις (…) δημιουργούν την προδιάθεση να παρασυρθούμε από την ψυχολογία του όχλου, να συμφωνήσουμε με σχόλια μίσους των social media, τις αυτόκλητες “εισαγγελικές” αγορεύσεις, απαξιώνοντας τις αρχές του νομικού και ηθικού μας συστήματος”.
Τι άλλαξε λοιπόν χτες; Γιατί έθεσε ΜΟΛΙΣ ΧΘΕΣ τον εαυτό της στη διάθεση του Εισαγγελέα και όχι στις 6/2;