“Φωτιές” άναψε η συνέντευξη Μενδώνη για Λιγνάδη – Νέες αποκαλύψεις για “μαχαιρώματα από γονείς” – Τουμασάτου στο libre: Είναι λάτρης της καρέκλας
Λάδι στη φωτιά ρίχνει η συνέντευξη Τύπου, της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, μολονότι η ίδια κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά για την υπόθεση Λιγνάδη στον Άρειο Πάγο, εκπροσωπώντας, όπως είπε η ίδια τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Το κλίμα παρέμεινε τεταμένο, αφού υπήρξε απογοήτευση, καθώς ηθοποιοί περίμεναν να πάρει έστω το μερίδιο ευθύνης, που της αναλογεί. Ίσα – ίσα όπως έλεγαν, επιχείρησε να πετάξει το μπαλάκι στην αξιωματική αντιπολίτευση, τονίζοντας ότι η πρώην υπουργός Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου έπαιζε μαζί με τον Δημήτρη Λιγνάδη, προκειμένου να διώξει τις δικές της ευθύνες από πάνω της.
Της Άννα Φραγκάκη
Το γεγονός της επίκλησης της πρώην Υπουργού Πολιτισμού πέραν της προσπάθειας αποποίησης των κυβερνητικών ευθυνών, αποκαλύπτει και σημάδια πολιτικού πανικού, καθώς η κ. Κονιόρδου δεν ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά ήταν από την πλευρά των Οικολόγων Πράσινων.
Οι καλλιτέχνες, που διαμαρτύρονταν όλο το προηγούμενο διάστημα για μία σειρά από ζητήματα: κωδικούς, το γεγονός ότι τα θέατρα παρέμειναν κλειστά χωρίς καν μέγιστο αριθμό θεατών και πολλοί εξ αυτών βρίσκονται σε κατάσταση πενίας ήρθαν να προσθέσουν άλλο ένα λιθαράκι εναντίον της υπουργού εξαιτίας του χειρισμού της στην υπόθεση Λιγνάδη.
- Αξίζει να σημειωθεί πως μόλις πριν 4 ημέρες, το συνδικαλιστικό σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών εξέδωσε ανακοίνωση εναντίον της προκήρυξης για ακροάσεις του Εθνικού Θεάτρου, που θέτει ηλικιακό όριο, με στόχο, όπως λένε, να είναι μειωμένος ο προϋπολογισμός, για όσους είναι μεγαλύτερης ηλικίας.
Πηγές αναφέρουν πως η κ. Μενδώνη δεν έδωσε πειστικές απαντήσεις για μια υπόθεση που σέρνεται επί μέρες, ή πιο σωστά δεν υπήρξε καμία κινητικότητα από την πλευρά του υπουργείου Πολιτισμού. Στη συνέντευξή της βέβαια εκείνη υπεραμύνθηκε της παραδειγματικής καθυστέρησης λέγοντας ότι έπρεπε να ακολουθηθεί η διαδικασία, καθώς η ίδια ενημερώθηκε για τις καταγγελίες από την νομική εκπρόσωπό του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στροφή 180 μοιρών από την Μενδώνη – “Αδειάζει” τον Λιγνάδη: “Μας εξαπάτησε, από τις καταγγελίες φαίνεται ότι είναι επικίνδυνος”
Οι αναταράξεις όμως, όπως φαίνεται, δείχνουν πιο ψηλά. Ήδη σε χθεσινή διαδικτυακή συνάντηση με ανθρώπους κυρίως του θεάτρου, μετείχε κι ο πρώην πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας. Ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ σημείωσε ότι δεν ήταν απαραίτητο να γνωρίζουν όλοι τη σκοτεινή δράση του εν λόγω ανθρώπου, που όλοι φωτογράφιζαν, αλλά υπάρχουν πολιτικές ευθύνες και για την πρόσληψή του και για τις διαδικασίες εξόδου σημειώνοντας ότι η στάση της κ. Μενδώνη εκθέτει τον πρωθυπουργό.
Η υπόθεση Λιγνάδη είναι φανερό ότι πλήττει την εικόνα της κυβέρνησης, η οποία προσπαθεί να απεγκλωβιστεί.
Τα γεγονότα αυτά σε συνδυασμό με τις κακές συνθήκες, που υπάρχουν στον χώρο του πολιτισμού αυτή τη στιγμή έχουν δημιουργήσει εντελώς αρνητικό κλίμα κι έντονη δυσφορία απέναντι στην υπουργό και στον τρόπο που χειρίστηκε τη συγκεκριμένη κατάσταση κι έρχονται να προστεθούν σε μία σειρά θεμάτων, όπως τόνισε η Τάνια Τσανακλίδου στη διαδικτυακή συζήτηση κι αφορούν:
- στη διαχείριση των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη λόγω των έργων μετρό,
- στο τσιμέντωμα και την πλημμύρα Ακρόπολης,
- στο κάψιμο ορισμένων σημείων στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών,
- στη διαχείριση της πανδημίας με τους κωδικούς για την συμπλήρωση εισοδήματος κ.ά. των καλλιτεχνών.
Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για το νομοθέτημα της Υπουργού Πολιτισμού, που επιτρέπει να δανείζονται ελληνικές αρχαιότητες ξένοι παράγοντες έως 50 έτη.
Το libre επικοινώνησε με την ηθοποιό Μαριάννα Τουμασάτου για μια πρώτη αντίδραση στις δηλώσεις Μενδώνη. Μας ανέφερε πως είναι καιρός ν΄ αλλάξουν όλα αυτά κι ο καθένας ν΄ αναλάβει τις ευθύνες του. «Η Τέχνη είναι φως. Δεν μπορεί να είναι σκοτεινή», μας είπε, σημειώνοντας ότι «δεν μπορείς να βάζεις κάποιον σε μία καίρια θέση, αν δεν ξέρεις ποιος είναι».
Όπως υποστήριξε, δεν την κάλυψε η άποψη της κ. Μενδώνη, όπως εκφράστηκε μέσα από τη συνέντευξη Τύπου τονίζοντας πως είναι υπόλογη για μία σειρά λαθών. «Έχει κάνει λάθη με την Ακρόπολη με τις αρχαιότητες στις Μυκήνες. Έχει μία βεντάλια λαθών και προφανώς είναι λάτρης της καρέκλας».
Σημείωσε πως πρέπει να υπάρξει πλέον και Κώδικας Δεοντολογίας αλλά και σωστή νομοθέτηση, ώστε να ξαναγυρίσουν οι άδειες ασκήσεως επαγγέλματος. Όπως εξήγησε, καταργήθηκαν στο παρελθόν, με στόχο να γίνουν οι δραματικές σχολές Πανεπιστήμια, κάτι, όμως που δεν συνέβη. Η ίδια τόνισε πως πρέπει να σπάσει το απόστημα, από τέτοιου είδους παρέες, που ο ένας καλύπτει τον άλλον.
- «Είχε ακουστεί πως υπήρχαν μαχαιρώματα του συγκεκριμένου από γονείς παιδιών», μας ανέφερε άλλη πηγή από τον καλλιτεχνικό χώρο. «Για κάτι που δεν είναι γνωστό μπορεί κάποιος να μη φταίει αλλά αυτά ήταν γνωστά και θα έπρεπε να ελεγχθούν όταν βάζεις ένα τέτοιο πρόσωπο σ΄ αυτήν τη θέση».
«Οι υποθέσεις, που βλέπουν το φως της δημοσιότητας αποδεικνύουν ότι πρέπει ν΄ αλλάξουν δυο βασικά πράγματα: Το ένα στοιχείο είναι να σταματήσουμε να δίνουμε άλλοθι σ΄ αυτές τις συμπεριφορές και ν΄ αλλάξουμε το νομικό πλαίσιο κι ως προς το ποινικό κομμάτι αλλά και ως προς τη δυνατότητα μη παραγραφής», μας ανέφερε ο δικηγόρος, Γιώργος Αποστολόπουλος, ο οποίος επεσήμανε τις ανάγκες για νομοθετικές αλλαγές και στον χώρο της Εργασίας.
- «Στην προκειμένη περίπτωση οι καταγγελίες αφορούν σε βιασμό ανηλίκου. Στην έτερη περίπτωση της Σοφίας Μπεκατώρου η υπόθεση παραγράφτηκε. Επομένως θα πρέπει να υπάρξει αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, ώστε να είναι πιο ευέλικτο, να υπάρχει άμεση δίωξη κι όχι σε βάθος χρόνου και ταυτόχρονα μεγαλύτερος χρόνος για την παραγραφή. Το δεύτερο στοιχείο είναι ν΄ αλλάξουμε νοοτροπία και ν΄ αρχίσουν αυτές οι συμπεριφορές να καταγγέλλονται. Είναι σαφές ότι το φλερτ ή το σεξ δεν ποινικοποιούνται στο βαθμό, που υπάρχει συναίνεση. Δεν πρόκειται μόνο για το θέατρο. Πρέπει να υπάρξει μέριμνα και για τους εργασιακούς χώρους, ώστε τα θύματα να έχουν τη δυνατότητα να καταγγέλλουν αυτές τις συμπεριφορές. Το σεξ πάντα πρέπει να είναι συναινετικό κι όχι απότοκο εκβιασμών ή παρακμιακών συμπεριφορών», κατέληξε ο κ. Γιώργος Αποστολόπουλος.