Αλλάζει η αγορά των σούπερ μάρκετ: Στην Ελλάδα η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στη Ρωσία
H ρωσική αλυσίδα MERE έρχεται στην Ελλάδα, όπως αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν το χώρο στο Capital.gr. Το σχέδιο, το οποίο χαρακτηρίζεται φιλόδοξο από στελέχη της αγοράς, προβλέπει τη δημιουργία 80 καταστημάτων στην Ελλάδα έως το τέλος του έτους.
Τα καταστήματα, τα οποία θα μοιάζουν περισσότερο με αποθήκη -τα προϊόντα θα είναι σε παλέτες-κούτες- παρά με το πως, ο μέσος Έλληνας, έχει στο μυαλό του ότι είναι ένα σούπερ μάρκετ, θα διαθέτουν σε πρώτη φάση 250 κωδικούς προϊόντων.
Δηλαδή θα διαθέτουν έναν κωδικό ανά προϊόν π.χ. μόνο μαρμελάδα φράουλα και όχι και ροδάκινο, και πορτοκάλι, κ.λπ.
Ποικιλία περιορισμένη σε σχέση με τους κωδικούς που προσφέρει σήμερα ένα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Παραδείγματος χάριν ένα μίνι μάρκετ διαθέτει 400-500 κωδικούς, περί τους 1.500-1.800 κωδικούς “σερβίρει” ένα μεσαίο σούπερ μάρκετ και πάνω από 3.500 κωδικούς ένα μεγάλο.
Η αλυσίδα ζητά από τους προμηθευτές να διασφαλίζουν εκείνοι την παράδοση των προϊόντων σε όλα τα καταστήματα λιανικής σε τουλάχιστον μια περιοχή ενώ σε περίπτωση αποστολής προϊόντων με διάρκεια ζωής μικρότερη του ενός έτους ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων κατά τη μεταφορά τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2/3 της προβλεπόμενης διάρκειας ζωής τους που καθορίζεται από τον παραγωγό.
Η είδηση που κυκλοφόρησε τον περασμένο Σεπτέμβριο είναι πως η αλυσίδα SVETOFOR, γνωστή στην ΕΕ ως ΜERE, προαναγγέλλει την είσοδό της στην ελληνική αγορά με το μήνυμα «σε λίγο καιρό μαζί σας».
Η αλυσίδα SVETOFOR, είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία, με 1.200 καταστήματα σε όλη την χώρα. Σήμερα ήδη λειτουργεί πολύ πέρα από τα σύνορά της, στην Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα και άλλες χώρες.
Η SVETOFOR επεκτείνεται με αυτοπεποίθηση σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες. Στην ΕΕ είναι γνωστή ως MERE.
Σημειώνεται πως η MERE δραστηριοποιείται στον χώρο του hard discount και σχεδόν στο σύνολό της με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Η ρωσική εταιρεία υποστηρίζει πως προσφέρει σε όλα τα είδη, τρόφιμα και μη, τιμές 30 έως και 80% χαμηλότερες από τις τιμές της αγοράς.
Έτσι η «μάχη» μεταξύ των αλυσίδων φαίνεται πως θα έχει επίκεντρο και τις τιμές.
Αυτό όμως που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο από την ελληνική αγορά είναι ότι μεγάλες ξένες αλυσίδες της κατηγορίας των Discount σούπερ μάρκετ που ήρθαν στην χώρα μας και με εξαίρεση τα Lidl, δεν κατάφεραν να εδραιωθούν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία άφιξη ξένης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα ήταν το 2008 και συγκεκριμένα της γερμανικής Aldi. Δύο χρόνια αργότερα η γερμανική αλυσίδα έκλεισε τα 38 καταστήματα της αποχωρώντας από την ελληνική αγορά.
Ανάλογη ήταν και η πορεία της εκπτωτικής ισπανικής DIA.
Οι εικόνες πάντως από τα super market MERE στην Ευρώπη δεν θυμίζουν όσα ξέρει η ελληνική αγορά και οι Έλληνες καταναλωτές.