Οι influencers στην… τσιμπίδα της ΑΑΔΕ
Στο στόχαστρο του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα αναμένεται να μπουν οι πάσης φύσεως influencers. Πρόκειται για τα διάσημα εκείνα πρόσωπα που μπορεί να προέρχονται από το χώρο της ηθοποιίας, του τραγουδιού, του μόντελινγκ, του αθλητισμού ή οποιουδήποτε άλλου χώρου, τα οποία αναρτούν φωτογραφίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (οι περισσότεροι δίνουν βάρος στο Instagram) διαφημίζοντας προϊόντα. Από συμπληρώματα διατροφής μέχρι αρώματα και από αθλητικά παπούτσια μέχρι στεγνωτήρια. Και φυσικά με το αζημίωτο.
Για να διαφημίζουν τα προϊόντα αμείβονται, ενίοτε αδρά. Για να έχετε μια εικόνα, σύμφωνα με μελέτη της διαφημιστικής εταιρείας Izea, η μέση τιμή της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί από 121 ευρώ το 2014, στα 1.490 το 2019 στο εξωτερικό.
Το οικονομικό επιτελείο έχει διαπιστώσει ότι σε αυτές τις περιπτώσεις διαφημίσεων υπάρχει σημαντική διακίνηση «μαύρου» χρήματος και φοροδιαφυγής, οπότε εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος αναμένεται να πυκνώσουν οι έλεγχοι στους Έλληνες influencers. Άλλωστε το να τους βρεις δεν είναι και τόσο δύσκολο. Αρκεί μια αναζήτηση στο Instagram…