Μελέτη σε όλο τον πλανήτη: Tο άνοιγμα των σχολείων δεν ευθύνεται για την αύξηση κρουσμάτων κοροναϊού
Χάθηκαν περί τις 300 ημέρες εκπαίδευσης λόγω κοροναϊού, αλλά το άνοιγμα των σχολείων δεν έχει ξεκάθαρη σχέση με τη ραγδαία επιδείνωση του ιού, δείχνει μελέτη που έγινε σε 194 χώρες!
Νέα μελέτη: Μεταδίδουν τα κουνούπια τον κοροναϊό όταν τσιμπήσουν ασθενή;
Στην ανάλυση του ανεξάρτητου ιδρύματος για την εκπαίδευση Insights for Education (IfE), που έχει την έδρα του στη Ζυρίχη, αναφέρεται πως το 84% αυτών των 300 ημερών θα χαθεί για τα παιδιά των φτωχότερων χωρών και προειδοποιεί πως 711 εκατομμύρια μαθητές εξακολουθούν να μην πηγαίνουν σχολείο.
«Υποτίθεται πως το άνοιγμα των σχολείων θα αύξανε τις μολύνσεις και πως το κλείσιμο των σχολείων θα μείωνε τη μετάδοση, όμως η πραγματικότητα είναι πολύ περισσότερο πολύπλοκη», λέει η ιδρύτρια του IfE και διευθύνουσα σύμβουλός του Ράντα Γκρομπ-Ζάκαρι.
Η μεγάλη πλειονότητα –92%– των χωρών που έχουν περάσει το πρώτο κύμα των μολύνσεων Covid-19 έχουν αρχίσει να ανοίγουν και πάλι τα σχολεία τους, παρόλο που μερικές καταγράφουν ένα δεύτερο κύμα.
Το IfE διαπίστωσε πως 52 χώρες που έστειλαν τους μαθητές πίσω στα σχολεία τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο –περιλαμβανομένων της Γαλλίας και της Ισπανίας– είδαν τα ποσοστά των μολύνσεων να αυξάνονται στη διάρκεια των διακοπών, σε σύγκριση με όταν είχαν κλείσει.
Ωστόσο στη Βρετανία και την Ουγγαρία τα επίπεδα της μόλυνσης μειώθηκαν μετά τα αρχικά κλεισίματα σχολείων, παρέμειναν χαμηλά στη διάρκεια των διακοπών και άρχισαν να αυξάνονται αφού άνοιξαν και πάλι.
Από την πλήρη ανάλυση αυτών των 52 χωρών δεν διαπιστώθηκε κάποιος σταθερός συσχετισμός ανάμεσα στη λειτουργία ή μη των σχολείων και τις μολύνσεις, πράγμα που υπογραμμίζει την ανάγκη να εξετασθούν άλλοι παράγοντες, ανακοίνωσε το IfE.
«Το κλειδί τώρα είναι να μάθουμε απ’ αυτές τις χώρες που ανοίγουν και πάλι αποτελεσματικά σ’ ένα φόντο αυξανόμενων μολύνσεων», δήλωσε η Γκρομπ-Ζάκαρι.
Στη μελέτη αναφέρεται πως 44 χώρες έχουν κρατήσει τα σχολεία κλειστά.
Διαπιστώθηκε επίσης πως οι χώρες αναπτύσσουν στρατηγικές για τα σχολεία στη διάρκεια της πανδημίας — μερικές, όπως η Ιταλία και η Γαλλία, διατάσσουν προσωρινό κλείσιμο σχολείων κατά περίπτωση.
Άλλα μέτρα περιλαμβάνουν τη χρήση μάσκας, μαθήματα εκ περιτροπής και συνδυασμό τηλεκπαίδευσης και μαθημάτων στα σχολεία με φυσική παρουσία.
«Το πρώτο πραγματικό παγκόσμιο τεστ φανερώνει πώς είναι η σχολική ζωή σ’ έναν κόσμο με Covid», λέει η Γκρομπ-Ζάκαρι. «Το να καταλάβουμε πώς οι χώρες που υφίστανται ένα μαζικό δεύτερο κύμα αντιμετωπίζουν αυτή τη νέα πραγματικότητα στη σχολική αίθουσα είναι θεμελιώδους σημασίας για να μας καθοδηγήσει σε μελλοντικές αποφάσεις για την επαναλειτουργία των σχολείων και για να βοηθήσει τα σχολεία να παραμείνουν ανοικτά».