Σάλος: Η Ακρόπολη “άβατον” για τους ανθρώπους με αναπηρία
Χωρίς αναβατόριο λειτουργεί ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης από τις 18 Μαΐου, όταν ξεκίνησε η επαναλειτουργία των αρχαιολογικών χώρων στη μετά lockdown περίοδο. Την κατάσταση σχολίασε με δήλωσή του ο τέως υφυπουργός Πολιτισμού Κώστας Στρατής υπογραμμίζοντας ότι είναι η πρώτη φορά μετά το 2004 που η Ακρόπολη δεν θα είναι προσβάσιμη στους αναπήρους.
Η Εφημερίδα των Συντακτών σημειώνει ότι η έναρξη λειτουργίας του αναβατορίου συνεχώς μετατίθεται από την κυβέρνηση, η οποία αρχικά είχε δεσμευθεί πως θα υπάρξει νέος ανελκυστήρας στην Ακρόπολη μέχρι τα μέσα Ιουνίου. Πριν από τέσσερις μήνες το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο είχε εγκρίνει τις μελέτες για την κατασκευή του νέου ανελκυστήρα πλαγιάς για ανάπηρους και εμποδιζόμενους στην κίνηση συμπολίτες μας, ωστόσο το έργο δεν ολοκληρώθηκε εντός του αυστηρού χρονοδιαγράμματος
Η δήλωση του Κώστα Στρατή:
Επιπόλαιη η κυβέρνηση πέτυχε το αμίμητο: ο μόνος τρόπος για να μπορούν οι ανάπηροι να επισκεφτούν το κορυφαίο μνημείο της χώρας είναι να τους μεταφέρουν στα χέρια!
1η Ιουλίου σήμερα και μετά την πλήρη απουσία του πολιτισμού από τη καμπάνια “State of mind” η κυβέρνηση υποδέχεται τους διεθνείς επισκέπτες έχοντας πετύχει το αμίμητο. Να είναι, για πρώτη φορά μετά το 2004, μη προσβάσιμη στους ανάπηρους επισκέπτες η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο της Δημοκρατίας.
Μετά την αδράνεια των κυβερνήσεων προ του 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ προετοίμασε τη λύση ενός σύγχρονου ανελκυστήρα πλαγιάς, παραδίδοντας στη ΝΔ στρωμένο τον δρόμο. Ένα χρόνο μετά τις εκλογές το έργο έχει καθυστερήσει. Ταυτόχρονα, όμως, το υπουργείο Πολιτισμού επέδειξε τη μέγιστη επιπολαιότητα αποξηλώνοντας άρον – άρον το παλαιό αναβατόριο. Έτσι, μέχρι την εγκατάσταση του νέου ανελκυστήρα δεν υπάρχει τρόπος για τους ανάπηρους να επισκεφτούν το κορυφαίο μνημείο της χώρας, παρά μόνο να τους μεταφέρουν στα χέρια!
Μόλις δύο χρόνια μετά την επιτυχία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τα μνημεία και τα μουσεία από τον ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση της ΝΔ έχει την αποκλειστική ευθύνη για τον σημερινό τραγέλαφο, που εκθέτει τη χώρα σε μια κρίσιμη περίοδο για τον τουρισμό και τη διεθνή της εικόνα.