Κ. Μητσοτάκης: Αναγνωρίστηκε ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως τα χερσαία
Για «θετική εξέλιξη εθνικών διαστάσεων» έκανε λόγο στη Βουλή ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με αφορμή τη χθεσινή υπογραφή συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, την πρώτη, όπως είπε, συμφωνία που καθορίζει ΑΟΖ, ορίζει τις περιοχές που θα μπορεί να αξιοποιεί η κάθε χώρα.
«Αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα, όπως και τα χερσαία» τόνισε ο πρωθυπουργός. Αυτό, όπως συμπλήρωσε, είναι πολύ σημαντικό για τη συνολική εξωτερική πολιτική της χώρας.
Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για συμφωνία-«υπόδειγμα συνεννόησης» μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, που αντιμετωπίζει μια «εκκρεμότητα 40 ετών», συνιστά «διεθνές γεγονός που αποκαθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου», αποτελεί «νομικό δεδομένο» για ολόκληρη την περιοχή.
«Με την Ιταλία πετύχαμε τα νερά που μας ενώνουν να τα κάνουμε ήρεμα νερά» τόνισε ο πρωθυπουργός και ευχήθηκε να υπάρξει «γόνιμη συνέχεια» και με άλλες γειτονικές χώρες.
Όπως επισήμανε, η ελληνο-ιταλική αυτή συμφωνία είναι αποτέλεσμα «συστηματικής και αθόρυβης δουλειάς», που αποδεικνύει ότι η Ελλάδα μπορεί να έχει εθνική αυτοπεποίθηση, γιατί πάντα έχει μαζί της το Διεθνές Δίκαιο. «Έχει και πολλούς και ισχυρούς συμμάχους, έχει τη γνώση, την υπερηφάνεια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της όπου και όπως πρέπει» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ευχαριστώντας τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα. «Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει» τόνισε.
«Στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι αλλά κυρίως διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση» σημείωσε ο πρωθυπουργός.
«Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», είπε.
Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης
Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε, επίσης, ότι η επιδημία του κοροναϊού καθυστέρησε την εισαγωγή του νομοσχεδίου στη Βουλή, αλλά δεν εμπόδισε τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση. «Παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, η δημοκρατία και ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί και μπόρεσε στην περίπτωση αυτού του νομοσχεδίου να είναι και αληθινά παραγωγικός», σχολίασε ο πρωθυπουργός.
Να διαμορφώσουμε σωστούς και υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής τους, που αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς
«Σκοπός μας δεν είναι μόνο να διαμορφώσουμε παιδιά τα οποία θα έχουν πρόσβαση στη γνώση και κατοχή της γνώσης αλλά και να διαμορφώσουμε σωστούς και υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής τους που αλλάζει με τόσο γρήγορους ρυθμούς» είπε ο πρωθυπουργός σημειώνοντας ότι «βασικό στην πρόοδο είναι και η γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία».
«Η επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει ότι ο εγκέφαλος των παιδιών σε παιδική ηλικία έχει πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα απορρόφησης διαφορετικών γλωσσών από ό,τι τα παιδιά σε μεγαλύτερη ηλικία. Δεν αμφισβητείται αυτό, οι απόψεις που ισχυρίζονται το αντίθετο είναι μειοψηφικές» είπε.