Σκιές στην απευθείας ανάθεση Θεοχάρη για την τουριστική καμπάνια – Πυρά εκ των έσω ενόψει της παρουσίασης στην Αίγλη
Αντιμέτωπη με τρεις εστίες “φωτιάς” βρίσκεται η κυβέρνηση –η σοβαρότερη, χωρίς αμφιβολία, είναι ο Έβρος. Οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι οδεύουμε σε επανάληψη των γεγονότων της Κ. Δευτέρας, με μια ποιοτική διαφορά όμως: τούτη τη φορά είναι ενδεχόμενο να επιχειρηθεί ταυτόχρονη εισβολή σε τέσσερα διαφορετικά σημεία της μεθορίου, στις Καστανιές, στο Πέταλο, στο Τυχερό και στο Σοφικό. Πάντως, οι πληροφορίες για 6.000 πρόσφυγες/ μετανάστες στα σύνορα δεν προέρχονται από την τουρκική πλευρά, σημείωνε ο έγκυρος ανταποκριτής του Σκάι, Μανώλης Κωστίδης.
O υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανή βρίσκεται εκεί, για τις ανάγκες μιας προγραμματισμένης εδώ και καιρό, άσκησης, αλλά…
Εφόσον δεν υπάρξουν σήμερα έκτακτα γεγονότα, η πολιτική ατζέντα περιέχει δύο ακόμη εστίες έντασης: προανακριτική και τουρισμός.
Στην προανακριτική έχουν κληθεί, σε καθεστώς υπόπτου πλέον, ο τέως αν. υπουργός Δικαιοσύνης Δημήτρης Παπαγγελόπουλος, η δημοσιογράφος Γιάννα Παπαδάκου και οι εκδότες Γιάννης Φιλιππάκης και Αλέξανδρος Τάρκας. Σε μια συγκυρία, ούτως ή άλλως εκρηκτική, μετά τη δημοσιοποίηση των έγγραφων των αμερικανικών αρχών, από τη σχετική έρευνα του FBI, με αποδέκτες τις εισαγγελείς κατά της διαφθοράς, Ελένη Ράικου και Ελένη Τουλουπάκη, κατά την περίοδο από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι τον Ιανουάριο του 2018.
Η τρίτη εστία είναι η αντιπαράθεση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για τον τουρισμό. Απόψε, στην «Αίγλη» του Ζαππείου θα παρουσιαστεί η καμπάνια του ελληνικού τουρισμού για την τρέχουσα, εναπομείνασα, τουριστική σεζόν. Εκεί, όπου μετά τον πρόλογο (…) του Χάρη Θεοχάρη, το σχέδιο θα παρουσιάσουν ο πρωθυπουργός μαζί με τον Steve Vranakis, που είναι ο «επικεφαλής δημιουργικού στην προεδρία της κυβέρνησης» σύμφωνα με την επίσημη ιδιότητά του, και την Ιωάννα Δρέττα, που ηγείται του νέου ΕΟΤ κατ’ ουσίαν, της Marketing Greece.
Την ίδια ώρα, από το πρωί ακριβέστερα, ο Αλέξης Τσίπρας θα βρίσκεται σε ένα μεγάλο τουριστικό προορισμό, το νησί της Ρόδου, εκεί όπου θα πραγματοποιήσει σειρά επαφών με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Δωδεκανήσου και τουριστικούς φορείς της Ρόδου, σε μια προσπάθεια να αναδείξει το SOS του ελληνικού τουρισμού μέσα από τα δικά τους λόγια.
Αλλά τα μεγαλεπήβολα κυβερνητικά σχέδια δεν προχωρούν χωρίς αντιδράσεις, κι όταν αναφερόμαστε σε αντιδράσεις, δεν εννοούμε την αντιπολιτευτική κριτική.
Μόλις χθες, η «Εστία» έκανε βασικό θέμα ότι τέσσερα μέλη του Δ.Σ. του ΕΟΤ τελούν υπό παραίτηση, ενώ η στήλη «Στίγμα» του Γιώργου Παπαχρήστου στα «Νέα» πρέπει να είναι η στήλη που έχει ασχοληθεί περισσότερο από κάθε άλλη με την «οικογενειακή υπόθεση», όπως την έχει χαρακτηρίσει, της Marketing Greece.
Σε ένα από τα πολλά σημειώματα του Γ. Παπαχρήστου, συγκεκριμένα στις 30 Απριλίου, το «Στίγμα» έγραφε: «Μια μετάλλαξη προέδρου Κυριάκου και κυβέρνησης επισημαίνω. Μικρή. Αλλά υπαρκτή. Μακάρι και παροδική. Θα την αποδώσω στη μονοθεματική ενασχόληση με τον κορωνοϊό, την πανδημία και το πλήθος των επιπτώσεών της. Δεν επιθυμώ να σκεφθώ ο,τιδήποτε άλλο. Δεν είναι και σώφρον, εδώ που τα λέμε. Αναφέρομαι στη βαριά, όσο να πεις, καταγγελία περί της παρείσφρησης σε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, από αυτές που εκδίδονται αβέρτα κουβέρτα με αφορμή τον κορωνοϊό, διατάξεως η οποία αναθέτει σε ιδιωτική εταιρεία υπό την επωνυμία Marketing Greece το σύνολο της διαφημιστικής καμπάνιας της χώρας – δουλειά που κατά το παρελθόν ήταν της αρμοδιότητος του ΕΟΤ, αλλά και περιφερειών, δήμων κ.λπ. που είχαν να προμοτάρουν ένα ή περισσότερα τουριστικά προϊόντα.
Θα ανέμενα μία τοποθέτηση του Μεγάρου Μαξίμου που θα έβαζε τέλος στην έντονη φημολογία αναφορικά με τη σχετική απόφαση του αρμόδιου υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη. Λέξη, όμως. Ανάσα. Από πουθενά. Και εντάξει, μπορεί να δεχθώ ότι χθες ήταν όλοι αφοσιωμένοι στο διάγγελμα του προέδρου Κυριάκου για τα βήματα άρσης των περιορισμών που επέβαλε η καραντίνα».
Και στη συνέχεια του ίδιου σημειώματος, «υπενθυμίζω εν ολίγοις την περίεργη υπόθεση: με το άρθρο 69 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 6ης Απριλίου ε.ε. ανατίθεται στην εταιρεία Marketing Greece, η οποία ανήκει στον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ο ΣΕΤΕ είναι κάτι σαν τον ΣΕΒ του τουρισμού, ας πούμε), το σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης της χώρας. Και δεν σχολιάζω καν το εντελώς άκομψο του πράγματος, πρόεδρος της Marketing Greece είναι η κυρία Ιωάννα Δρέττα, σύζυγος του προέδρου του ΣΕΤΕ κ. Γιάννη Ρέτσου.
Αν ο Χάρης Θεοχάρης που έλαβε και τη σχετική απόφαση τα θεωρεί όλα αυτά φυσιολογικά, θα πρέπει με έναν τρόπο να μας εξηγήσει τι μεσολάβησε και αποφάσισε ταυτόχρονα την απογύμνωση του ΕΟΤ. Συνέβη κάτι το επίμεμπτον; Και τι είναι αυτό;», διερωτάτο ο αρθρογράφος για να προσθέσει:
«Δευτερευόντως, μια απάντηση οφείλει και το Μέγαρο Μαξίμου. Θεωρεί σοβαρό, και λογικό, να υφαρπάζονται σοβαρές αρμοδιότητες του ΕΟΤ, που έχει και τη γενική εποπτεία της τουριστικής πολιτικής της χώρας, και να ανατίθενται αυτές οι αρμοδιότητες σε μια ιδιωτική εταιρεία, έστω και αν πάνω από αυτή βρίσκεται ένας εκ των σημαντικών φορέων του τουρισμού;
Αυτός είναι και ο λόγος που μίλησα στην αρχή για μετάλλαξη του προέδρου Κυριάκου και της κυβέρνησης.
Μας είχε συνηθίσει αλλιώς: να παρεμβαίνει άμεσα και με καίριο τρόπο σε υποθέσεις οι οποίες με τον έναν ή τον άλλο τρόπο δείχνουν ‘περίεργες’ – είναι ο ηπιότερος όρος που μπορεί να χρησιμοποιήσω εν προκειμένω. Εδώ, έχουν περάσει 48 ώρες από το δημοσίευμα της Δευτέρας και αρνούνται παραδειγματικά να κάνουν κάτι για να θεραπευθεί αυτό το λάθος!».
Με τον Γ. Παπαχρήστο να επισημαίνει εξάλλου ότι για τη νέα αυτή δομή δεν είχε ιδέα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, το οποίο αριθμεί περί τα 9.000 μέλη. Και, «εκτός από εξηγήσεις ζητούν και να ανακληθεί η απόφαση, υποστηρίζοντας ότι όλο αυτό είναι ‘ύποπτο’ και θα εξυπηρετήσει μόνο τους μεγαλοξενοδόχους της χώρας – τα περίπου 400 μέλη του ΣΕΤΕ».
Η συνέχεια επί τη οθόνης της «Αίγλης»…
Νίκος Παπαδημητρίου