GPO: Η εταιρεία δημοσκοπήσεων των Καλογρίτσα- Θεοδωρικάκου που “εξαφανίστηκε”, επιστρέφει δριμύτερη…
Η Greek Public Opinion (GPO) υπήρξε μια από τις πιο προβεβλημένες εταιρείες δημοσκοπήσεων μέχρι πριν μερικά χρόνια, συνδέθηκε δε με τις τακτικές πολιτικές μετρήσεις που διεξήγαγε για τον τηλεοπτικό σταθμό Mega και δη την εκπομπή του Γιάννη Πρετεντέρη. Δύο πρόσωπα ήταν εκείνη την εποχή το “σήμα κατατεθέν” της εταιρείας που είχε την έδρα της στην οδό Στρατηγού Πλαστήρα στη Νέα Σμύρνη: ο διευθύνων σύμβουλός της Τάκης Θεοδωρικάκος, ο άνθρωπος που ανέλυε τις μετρήσεις, και ο εμφανής-“αφανής” εταίρος, ο γνωστός επχιειρηματίας Χρήστος Καλογρίτσας.
Ο δεύτερος εισήλθε σε μια φάση επιχειρηματικής απαξίωσης μετά την ατυχή προσπάθειά του να εμπλακεί στον πρώτο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες με τον “νόμο Παππά”. Αφενός οι αποκαλύψεις για τα…βοσκοτόπια στη Ζάκυνθο που δόθηκαν ως εγγύηση (;) για την δανειοδότηση από την τράπεζα Αττικής με σκοπό να κατατεθεί η πρώτη δόση στον διαγωνισμό, αφετέρου οι έντονες επιθέσεις από τη Ν.Δ οδηγήσαν τον επιχειρηματία -όπως είχε γίνει γνωστό- στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Ο Χρήστος Καλογρίτσας έφυγε από το σκηνικό της επικαιρότητας και προσπάθησε να τακτοποιήσει τις μεγάλες οικονομικές του εκκρεμότητες που είχαν θέσει σε κίνδυνο και την κατασκευαστική του εταιρεία.
Ο Τάκης Θεοδωρικάκος αποχώρησε από την GPO, με απολύτως νόμιμο τρόπο, μόλις αποφάσισε να εμπλακεί στην πολιτική και πριν αναλάβει σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ήταν η εποχή που ο τελευταίος κέρδισε την εσωτερική μάχη στη Ν.Δ και αναδείχθηκε πρόεδρος του κόμματος. Η συνέχεια είναι γνωστή: ο κ. Θεοδωρικάκος υπήρξε εκ των βασικών πρωταγωνιστών της στρατηγικής της Ν.Δ που οδήγησε στην μεγάλη εκλογική νίκη του Ιουλίου του 2019 και ανταμείφθηκε με το υπουργείο Εσωτερικών, παραμένοντας, πάντοτε, ένας άνθρωπος του πολύ στενού κύκλου του πρωθυπουργού.
Η GPO “εξαφανίστηκε” από τον χάρτη των εταιρειών δημοσκοπήσεων, ο κύκλος εργασιών της περιορίστηκε δραματικά και οι εντυπώσεις ήταν πως είχε μείνει στα χέρια του Χρήστου Καλογρίτσα, χωρίς εργαζόμενους και, κυρίως, χωρίς επιρροή στην αγορά και στα μίντια.
Αίφνης, περίπου τέσσερα χρόνια μετά η εταιρεία αναγεννήθηκε από τις στάχτες της και εδώ και περίπου δύο μήνες άρχισε να διεξάγει πολιτικές έρευνες οι οποίες δημοσιεύονται στην εφημερίδα “Παραπολιτικά” του Γιάννη Κουρτάκη. Ο συγκεκριμένος όμιλος ΜΜΕ θεωρείται αιχμή του δόρατος του Μεγάρου Μαξίμου, με στενές σχέσεις με τον διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου Γρηγόρη Δημητριάδη, ο οποίος καθημερινά αναμεταδίδει θέματα που παράγουν τα συγκεκριμένα μέσα.
Στην τελευταία δημοσκόπηση της εταιρείας, η Ν.Δ εμφανίζεται να έχει προβάδισμα 22 μονάδων έναντι του ΣΥΡΙΖΑ. Δεδομένου ότι ο υπουργός Εσωτερικών δεν έχει και δεν μπορεί να έχει οιαδήποτε σχέση με την εταιρεία και δεδομένου ότι ο Χρήστος Καλογρίτσας θεωρείται από τη Ν.Δ και τα μίντια που την στηρίζουν ένα “μαύρο πρόβατο”, εύλογα απορεί κανείς πως κατόρθωσε η GPO να “ξαναμπεί στο παιχνίδι”. Και, επίσης εύλογο το ερώτημα σχετικά με το ποια είναι η μετοχική της σύνθεση. Έχει αλλάξει χέρια; Κι αν ναι ποιοι είναι οι νέοι μέτοχοι που την αγόρασαν από τον Χρήστο Καλογρίτσα; Ο υπουργός Εσωτερικών είναι βέβαιο πως γνωρίζει εάν έχει συμβεί κάτι τέτοιο.
Στο βιογραφικό του, άλλωστε, που είναι αναρτημένο στο σάϊτ του υπουργείου Εσωτερικών αναφέρεται μεταξύ άλλων πως δεν έχει σχέση με την εταιρεία από το 2016.
” Διδάκτορας δημοσίων πολιτικών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, στου οποίου τη σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών διδάσκει μέχρι και σήμερα.
Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού τμήματος του ΕΚΠΑ. Πραγματοποίησε τις Μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης στην πολιτική επιστήμη και κοινωνιολογία με ειδίκευση στην εκλογική κοινωνιολογία. Επιστημονικός συνεργάτης και πρόεδρος της εταιρείας GPO ΑΕ, από το 2000 ως το 2016.”