Στα σκαριά το σχέδιο για την Aegean- Δεν διευκρίνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης εάν θα υπάρχει ή όχι κρατική συμμετοχή
Δεν θα αφήσουμε την εταιρεία να βρεθεί σε θέση αδυναμίας, δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης. Ωστόσο απέφυγε να διευκρινίσει αν εξετάζεται το ενδεχόμενο κρατικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο.
Στη φάση επεξεργασίας σχεδίου για τη στήριξη της Aegean, βρίσκεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, επισημαίνοντας, η εταιρεία αποτελεί «κόσμημα» και «success story» για την Ελλάδα.
Ο υπουργός ανέφερε ότι η Aegean, μετά από τις κρατικές ενισχύσεις που δέχονται οι ανταγωνιστές της στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δέχεται αθέμιτο ανταγωνισμό. «Για αυτό και δεν θα την αφήσουμε χωρίς στήριξη και να βρεθεί σε θέση αδυναμίας».
Ο Άδωνις Γεωργιάδης επιβεβαίωσε τις πληροφορίες του libre ότι επίκεινται συναντήσεις κυβερνητικών στελεχών, πιθανώς, και του πρωθυπουργού με τον Ευτύχη Βασιλάκη της Aegean. Ωστόσο, η εκπόνηση σχεδίου από Μαξίμου και Aegean σκοντάφτει, πλέον, στο “δεδικασμένο” που δημιουργεί η συμφωνία της γερμανικής κυβέρνησης με την Lufthansa, το οποίο αποκάλυψε το Spiegel, με συμμετοχή του γερμανικού δημοσίου στην μετοχική σύνθεση της εταιρείας κατά 25%.
Παρότι ο κ. Βασιλάκης δεν φαίνεται να επιθυμεί κάτι τέτοιο, οποιαδήποτε άλλη απόφαση μπορεί να εκληφθεί ως προνομιακή αντιμετώπιση της Aegean και να προκαλέσει σοβαρές πολιτικές αντιδράσεις.
Όσο για το ποιο θα είναι το μοντέλο στήριξης και αν υπάρχει πρόθεση συμμετοχής του δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας απέφυγε να απαντήσει σημειώνοντας ότι «δεν είμαστε σε θέση να σας ανακοινώσουμε ακόμη σχέδιό μας. Όταν είναι έτοιμο, θα σας το ανακοινώσουμε».
“Μοντέλο Lufthansa” στην Aegean- Το Γερμανικό Δημόσιο παίρνει το 25% σύμφωνα με το Spiegel
Πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, είχε αποκλείσει, κάθε σενάριο κρατικοποίησης, ενώ τα μέτρα στήριξης θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, όπως είπε, τη δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια, την παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού, όπως υπενθυμίζει το euro2day.gr
Ο κ. Βασιλάκης τόνισε πως η κρατική ενίσχυση της αεροπορικής είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους, κυρίως όμως, επειδή η Aegean ανήκει, όπως είπε, στους λιγοστούς αερομεταφορείς στην Ευρώπη που δεν έχουν στηριχθεί, γεγονός που θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας.
Υπενθυμίζουμε ότι όπως είχε πει ο κ. Βασιλάκης “εάν η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη, τότε το μέγεθός της -ο στόλος και το δίκτυο προορισμών της- θα συρρικνωθεί δίχως προηγούμενο. Παρέπεμψε ακόμη στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που προβλέπει συγκεκριμένα εργαλεία και κανόνες, ώστε τα κράτη να είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις εταιρείες είτε κάθετα είτε οριζόντια.
Σε ερώτηση για το αν υπάρχει πρόθεση για στήριξη και του Πρίνου, ο υπουργός απάντησε ότι υπάρχει σχέδιο για τη στήριξη των στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων της χώρας, ωστόσο διευκρίνισε ότι το πρόβλημα του Πρίνου, δεν προήλθε από τον κοροναϊό, αλλά από τη μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου, εκτιμώντας ότι τελικά δεν θα χρειαστεί κρατική παρέμβαση.
Mε πληροφορίες από το euro2day.gr