Το ν/σ του Υπ. Παιδείας βγάζει την εκπαιδευτική κοινότητα στο δρόμο – Κινητοποίηση έξω από τη Βουλή
Κινητοποιήσεις πραγματοποιούν έξω από τη Βουλή οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο για την Παιδεία. Θεωρούν ότι το πολυνομοσχέδιο περνάει όλες τις κόκκινες γραμμές που είχαν θέσει εκπαιδευτικοί, μαθητές και φοιτητές. Παράλληλα να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο για την Παιδεία, ζητούν Φοιτητικοί Σύλλογοι, καλώντας σε παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα, Παρασκευή 24/4, στις 12 το μεσημέρι, στη Βουλή.
Σχετικές αποφάσεις έχουν πάρει οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Ιστορικού Αρχαιολογικού, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Τουρκικών Σπουδών, ΕΜΜΕ του ΕΚΠΑ, οι Σύλλογοι Οικοτροφων Νέων Εστιών του ΕΜΠ και ΑΣΠΑΙΤΕ, οι ΦΣ ΣΕΤ και ΣΕΤΠ του ΠΑΔΑ.
Στην ανακοίνωσή τους οι Φοιτητικοί Σύλλογοι αναφέρουν:
«Η κυβέρνηση της ΝΔ ανακοίνωσε εν μέσω πανδημίας και καραντίνας το περιεχόμενο του νομοσχεδίου για την Παιδεία που άμεσα σκοπεύει να θέσει σε διαβούλευση και περιλαμβάνει την ενίσχυση της επιχειρηματικής λειτουργίας των Ιδρυμάτων, αλλαγές στο σύστημα των μετεγγραφών, την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο. Είναι γνωστή η συγκεκριμένη απαράδεκτη τακτική αυτής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου ψηφίστηκε μέσα στο καλοκαίρι, ο νόμος Γαβρόγλου μέσα στο Πάσχα.
Κυβέρνηση και υπουργείο θέλουν με τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια κλειστά να προωθήσουν σχέδια που όλο το προηγούμενο διάστημα μαζικά οι εκπαιδευτικοί, φοιτητές και μαθητές έχουνε καταδικάσει. Το νέο νομοσχέδιο συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε το προηγούμενο με στόχους που καμία σχέση δεν έχουν με τις ανάγκες μας σήμερα. Ενισχύεται η επιχειρηματική λειτουργία των Ιδρυμάτων, αφού με τα προγράμματα που σε αυτή τη φάση αφορούν ξενόγλωσσους φοιτητές ανοίγει ο δρόμος για να εφαρμοστούν και να να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά. Σε συνέχεια των αντίστοιχων ρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ η κυβέρνηση ενισχύει την αγορά προγραμμάτων και τίτλων σπουδών, στηρίζει την αξιοποίηση ακόμη κι αυτών των ελλιπών υποδομών των Ιδρυμάτων για τον “φοιτητικό τουρισμό”.
Τα Ιδρύματα μέσα από τα προγράμματα με δίδακτρα που ξεφυτρώνουν ταχύτατα- όπως στη Φιλοσοφική της Αθήνας- κάνουν μπίζνες για να εξασφαλίσουν τα έσοδα τους και οι μορφωτικές ανάγκες μας να μένουν τελικά ξεκρέμαστες. Μπαίνουν νέα εμπόδια στον αγώνα που δίνουν οι σημερινοί μαθητές για να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σαν να μην έφτανε η πλήρης απαξίωση της φοιτητικής μέριμνας, στέγασης, σίτισης και μετακίνησης που ως αποτέλεσμα έχει να πληρώνουν οι οικογένειες των φοιτητών υπέρογκα ποσά- ακόμη και στην πανδημία- για να σπουδάσουν τα παιδιά τους μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
Η κυβέρνηση με το νέο νομοσχέδιο μειώνει κι άλλο τις μετεγγραφές θέτοντας νέα οικονομικά και βαθμολογικά κριτήρια. Είναι προκλητικά τα περί “δικαιότερου” συστήματος μετεγγραφών για τους ίδιους τους φοιτητές με τα βαθμολογικά όρια που επικαλείται, όταν τη χρονιά που διανύουμε οι μισοί από όσους έκαναν αίτηση για μετεγγραφή απορρίφθηκαν, όταν ένας στους δέκα από εμάς παίρνει δωμάτιο στην εστία, όταν οι εργαζόμενοι γονείς μας βλέπουν το εισόδημα τους να μειώνεται ως αποτέλεσμα των μέτρων που πάρθηκαν για να μείνουν και μετά την πανδημία και με αυτούς τους όρους καλούνται να στηρίξουν τα παιδιά τους να περάσουν από το νέο σχολείο – εξεταστικό κέντρο στο Πανεπιστήμιο. Οι ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές και τα βαθμολογικά κριτήρια, η εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ, η δήθεν ανωτατοποίηση των ΤΕΙ που ψήφισαν και προώθησαν όλοι μαζί τα τελευταία χρόνια (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) διαμορφώνουν Ιδρύματα, αποφοίτους και πτυχία α’ και β’ κατηγορίας. Ιδρύματα “αριστείας” για τους λίγους και Ιδρύματα για την πλειοψηφία των φοιτητών.
Η απελευθέρωση της αγοράς πιστοποιητικών, τίτλων και δεξιοτήτων στα Πανεπιστήμια αλλά και η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία μετατρέπει το πτυχίο σε “κουρελόχαρτο”, ενισχύει τον ανταγωνισμό και το λογική της διαρκούς συγκέντρωσης “προσόντων” επί πληρωμή. Κυβέρνηση και Υπουργείο σχεδιάζουν σε βάρος φοιτητών, μαθητών και των οικογενειών τους που δίνουν μάχη να τα βγάλουν πέρα. Καμία απάντηση στα εκρηκτικά προβλήματα των σχολείων και των σχολών δεν δίνει το περιεχόμενο του νομοσχεδίου παρά μόνο έρχεται να προσθέσει νέα άγχη, να υψώσει νέα τείχη μέσα από την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, αλλαγών στα προγράμματα σπουδών και εξετάσεων των σχολείων στις οικογένειες των μαθητών. Να πάρουν πίσω το απαράδεκτο νομοσχέδιο που έχει καταδικαστεί από τους φορείς της εκπαίδευσης και να ικανοποιήσουν τώρα τα αιτήματα εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και φοιτητών.
Να δοθεί τώρα έκτακτο κονδύλι χρηματοδότησης για την Εκπαίδευση. Να προσληφθεί διδακτικό προσωπικό, να αναβαθμιστούν οι υποδομές ώστε με το άνοιγμα των Πανεπιστημίων να μπορούν να καλυφθούν οι νέες ανάγκες που θα έχουν προκύψει. Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις στα σχολεία και η μονιμοποίηση των αναπληρωτών. Να λύσουν τα προβλήματα που έχουν προκύψει με την τηλεκπαίδευση εξασφαλίζοντας πρόσβαση όλων των φοιτητών και μαθητών με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Να φτάσουν τα συγγράμματα στους φοιτητές με ευθύνη του κράτους. Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για να μη χαθεί το εξάμηνο, κανένα μάθημα ή πρακτική άσκηση. Να δοθεί στις οικογένειες των φοιτητών που πληρώνουν νοίκι άμεσα επίδομα 800 ευρώ για τους μήνες αναστολής της λειτουργίας των Ιδρυμάτων.
Να διαγραφούν τα δίδακτρα για το διάστημα που ισχύουν τα μέτρα. Ικανοποίηση των αιτημάτων. Να μην κατατεθεί το νέο νομοσχέδιο στην Εκπαίδευση! Όλη η απαραίτητη γνώση στο πτυχίο! Πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για δουλειά με δικαιώματα στο αντικείμενο σπουδών! Φοιτητική μέριμνα δημόσια και δωρεάν στην ευθύνη του κράτους! Κατάργηση όλων των διδάκτρων! Δε μένουμε σιωπηλοί! Δυναμώνουμε τη διεκδίκηση! Οργανώνουμε την αλληλεγγύη!».
Τι λένε οι εκπαιδευτικοί
Κύριοι άξονες του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, είναι η τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, η αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης με τη βάση του 10, η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων», επιμορφώσεις εξ αποστάσεως και δια ζώσης με επιμορφωτές – πολλαπλασιαστές, αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης, εσωτερική και εξωτερική, από τον Σεπτέμβρη του ΄20, θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και εφαρμογή της από τον Σεπτέμβρη του ΄21, αύξηση του αριθμού των προτύπων, ποινές για τους αναπληρωτές, μείωση εισακτέων και μεταγραφών στα ΑΕΙ, ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα. Οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν και την επαναφορά του αναχρονιστικού μέτρου της διαγωγής και της αύξησης ποινών για τους μαθητές.
Η αξιολόγηση δεν έχει θετικό πρόσημο. Ανοίγει την πόρτα στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και στη μείωση του προϋπολογισμού για την παιδεία
Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από τον Σεπτέμβρη του 2020 και των εκπαιδευτικών από το 2021. Η αξιολόγηση των μονάδων, είχε ψηφιστεί και από τον κο Γιαβρόγλου.
Σήμερα όπως λένε οι εκπαιδευτικοί, αυστηροποιείται το πλαίσιο και μπαίνει καθαρά το θέμα πλέον της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Όπως αναφέρουν ο κόσμος αντιλαμβάνεται την αξιολόγηση ως κάτι θετικό, γιατί έτσι λένε τα ΜΜΕ χρόνια τώρα, ωστόσο όπως υποστηρίζουν “δεν έχει να κάνει σε τίποτα με βελτίωση του παρεχόμενου αγαθού. Ουσιαστικά το κράτος, επιδιώκει να βαθμολογεί τις σχολικές μονάδες, ώστε να καθορίζει στη συνέχεια με βάση τη βαθμολογία τα ποσά που θα δίνει σε κάθε σχολείο. Θα λέει, στα καλά δίνω περισσότερα και στα κακά λιγότερα. Αν συμβεί αυτό, τότε τα σχολεία των χρόνων των μνημονίων, με τις τεράστιες ελλείψεις σε υποδομή και εκπαιδευτικούς, θα φαίνονται παράδεισοι, μπροστά σε αυτά που θα δούμε”.
Σε ότι αφορά τη βάση του 10 αναφέρουν:
“Η ιδεολογία της σημερινής κυβέρνησης είναι να μειώσει τους εισακτέους και να ιδιωτικοποιήσει την εκπαίδευση και θα κάνει τα πάντα για να το κάνει χωρίς το κόστος της αντίδρασης” .
“Η βάση του 10 σημαίνει ότι όποιος έχει γράψει κάτω από 10, θα απορρίπτεται από την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Αυτό υποτίθεται ότι μπαίνει, για να υπάρξει αναβάθμιση σπουδών στο λύκειο και βελτίωση ποιότητας φοιτητών. Δεν έχει καμία σχέση, είναι παραμύθι. Έχει υλοποιηθεί από τη Γιαννάκου η βάση του 10 και έχει αποτύχει, γι’αυτό και καταργήθηκε. Το αν κάποιος υποψήφιος φοιτητής θα μπει μπει με υψηλό ή χαμηλό βαθμό στο πανεπιστήμιο, καθορίζεται από τη δυσκολία των θεμάτων και τις θέσεις που διεκδικούν. Ο βαθμός δεν καθορίζεται από το επίπεδο του μαθητή, είναι μια μπούρδα αυτό που παρουσιάζουν στα κανάλια. Αν θέλει το κράτος να έχει λιγότερους φοιτητές, μειώνει τις θέσεις στις σχολές. Γιατί δεν το κάνει; Γιατί θα προκαλούσε το κοινό αίσθημα που θέλει «…να μπει το παιδί σε μια σχολή, κι ας μην υπάρχουν θέσεις εργασίας». Γλιτώνει την κατακραυγή και ταυτόχρονα πετυχαίνει να κατακρίνει και να στιγματίζει τη δημόσια εκπαίδευση, που τάχα δεν προετοιμάζει καλά τους μαθητές. Και σε συνδυασμό με την τράπεζα θεμάτων, έρχεται να ποσοτικοποιήσει τις επιδόσεις των μαθητών”.
Αύξηση ενδοσχολικών εξετάσεων και τράπεζα θεμάτων:
«Όπως έχει δοκιμαστεί η βάση του 10 και απέτυχε, έτσι και η τράπεζα θεμάτων αλλά και οι αυξημένες ενδοσχολικές εξετάσεις που ήταν σχέδιο του πάτερα Μητσοτάκη» λέει ο Χρ. Κουρνιώτης. «Η προηγούμενη κυβέρνηση, είχε μειώσει τις εξετάσεις και είχαμε φτάσει να δίνουν 5-6 μαθήματα στο γυμνάσιο, άλλα τόσα στο λύκειο και 4 στην 3η λυκείου. Τώρα αυξάνει τα μαθήματα. Είναι μία λογική της ΝΔ. Τη δεκαετία του ’80, το ΠΑΣΟΚ είχε καταργήσει ουσιαστικά τις ενδοσχολικές εξετάσεις για κάποια χρόνια. Επανήλθαν επί πατρός Μητσοτάκη, παρέμειναν έτσι και στην ίδια κατεύθυνση η κυβέρνηση του γιου του, αυξάνει επιπλέον τα μαθήματα» εξηγεί, λέγοντας ότι το να μπαίνουν τα παιδιά στη λογική των πανελλαδικών, νωρίτερα, δεν προσθέτει κάτι στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρά μόνο άγχος και επί πλέον χρήματα σε φροντιστήρια.
«Η τράπεζα θεμάτων επίσης σε κάνει να μπαίνεις σε μια διαδικασία πανελλαδικών εξετάσεων. Όταν εφαρμόστηκε αυτό το 2013- 2015, είχαμε υπερτριπλασιασμό των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση. Γιατί τα θέματα καθορίζονται από τους καθηγητές με βάση τι έχουν διδάξει και το επίπεδο των μαθητών τους. Όταν έχουμε 10 χρόνια κρίσης όμως, κι έχει διαλυθεί η δημόσια παιδεία και δεν επαναφέρεις τουλάχιστον χρηματικά την κατάσταση αλλά αυστηροποιείς το πλαίσιο, τι κάνεις; Ουσιαστικά μετακυλάς την ευθύνη στα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Λες, ότι αν τα παιδιά σας κοπούν εξαιτίας της τράπεζας θεμάτων, δεν φταίμε εμείς που δεν στείλαμε καθηγητές στα σχολεία μέχρι τον Μάρτιο, αλλά εσείς»
Ποινές στους αναπληρωτές έως 3 χρόνια
Το πολυνομοσχέδιο, θίγει και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών όπως λέει στo tvxs.gr η Έφη Γιάνναρη. «Εκτός από την αξιολόγηση (εξωτερική και εσωτερική) θα έχουμε και ποινές στους αναπληρωτές μέχρι και 3 χρόνια. Αν δεν μπορούν να πάνε εκεί που τους τοποθετούν, έως και 3 χρόνια δεν θα έχουν δικαίωμα να δουλέψουν ως αναπληρωτές. Η κατάσταση που επικρατεί είναι η εξής: Οι θέσεις ανοίγουν συχνά -πως γνωρίζουν πολύ καλά και οι γονείς- στα μεςα της χρονιάς. Αν κάποιον εκπαιδευτικό, δεν τον έχουν καλέσει έως τον Νοέμβριο, κάτι πρέπει να κάνει για να ζήσει. Δεν μπορεί να περιμένει μέχρι τον Μάρτιο. Σήμερα, κάποια σχολεία, δεν έχουν καλύψει καν την ύλη του Μαρτίου εξαιτίας της απουσίας εκπαιδευτικών από τα σχολεία. Αντί λοιπόν να προσλάβουν εκπαιδευτικούν, τιμωρούν κι αυτούς που έχουν ήδη τραβήξει τα πάνδεινα, πηγαίνοντας σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα να εργαστούν, μακριά από τις οικογένειες τους»
Πηγή: tvxs.gr