Κάπα Research: Η “νίκη” του διαδικτύου έναντι της τηλεόρασης- Πως άλλαξε το trend της ενημέρωσης την τελευταία δεκαετία
Τις 10 τάσεις που ξεχώρισαν τη δεκαετία που τελειώνει, όπως αποτυπώθηκαν στις έρευνές της, παρουσίασε η Kάπα Research.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, οι 10 τάσεις προκύπτουν εν μέρει ή εξ ολοκλήρου από την ιστορική συγκυρία τεσσάρων μεγα-τάσεων (mega-trends)- της οικονομικής κρίσης, της ψηφιακής επανάστασης, της προσφυγικής κρίσης και των μεταβολών στις διεθνείς ισορροπίες δυνάμεων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μεταβολή της σχεσης της κοινής γνώμης με τα μέσα ενημέρωση και η έμμεση απαξίωση της τηλεόρασης ως μέσο πληροφόρησης των πολιτών.
Από το «δελτίο των 8:00 μ.μ.» στο smartphone. Η τεχνολογία αλλάζει άρδην τις συνήθειες ενημέρωσης: Τη δεκαετία που τελειώνει, ο βαρυσήμαντος ρόλος του καθημερινού βραδινού «δελτίου των 8 μ.μ.» των τηλεοπτικών καναλιών στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης στην Ελλάδα υποχωρεί μπροστά στα πολλαπλά κανάλια ενημέρωσης που παρέχουν τα δίκτυα 4G και η ψηφιακή επανάσταση.
Είναι χαρακτηριστικό πως η ενημέρωση μέσω internet εκτοξεύθηκε από το 24% στις 53% ενώ μέσω τηλεόρασης κατέρρευσε από το 41% στο 22%, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι οι πολίτες θεωρούν, πλέον, αναξιόπιστη σε μεγάλο βαθμό την ενημέρωση που προσφέρεται από τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων.